خبرهای داغ:
پیش از ظهر امروز؛

هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی تجلیل شدند

همزمان با روز جهانی صنایع دستی با برگزاری مراسمی از 20 هنرمند صنایع دستی آذربایجان شرقی به واسطه توفیق در دریافت 26 نشان ملی مرغوبیت در سال گذشته تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۰۲۵۶۱۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی در این آیین با اشاره به اینکه مسابقه دریافت نشان مرغوبیت ملی صنایع دستی به صورت 2 سالانه و در سال های زوج در کشور برگزار می شود، گفت: در سال های فرد آثار منتخب در سطح جهانی برای دریافت مهر اصالت با هم رقابت می کنند.
فرشاد به آفرین با اشاره به اینکه در سال 1386 در اولین دوره برگزاری برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، دو نشان از شش نشان اعطا شده متعلق به هنرمندان آذربایجان شرقی بود، گفت: هنرمندان این استان سال گذشته پس از اصفهان و فارس بیشترین نشان را دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته به لحاظ افزایش روز افزون شرکت کننده ها، برای هر استان سهمیه ای در نظر گرفته شد، گفت: بر این اساس در سال 1396 موفق به دریافت 26 نشان توسط 20 هنرمند شدیم.
به آفرین با اشاره به اینکه هنرمندان در شاخه های هنری مختلف از جمله معرق، میناکاری، کفش و البسه محلی، نقاشی روی سفال و حکاکی روی نقره موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند، از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تبریز از 12 تا 16 تیر ماه سال جاری خبرداد.
 در سال گذشته حمید کاظم نیا در رشته دستباف های عشایری، یونس پورمشینچی در زمینه ساخت ساز سنتی، خسرو شیری و عظیم مرادی در زمینه ورنی بافی، ایوب مرکب ساز در زمینه تولیدات چرمی، زاکار باقداسارزاده ، لیلا غفاری و شهرام حسنی در زمینه حکاکی روی نقره، رضا میرزاجانی و علی نوری زاده در زمینه چاپ باتیک، ابراهیم قربان پور در زمینه معرق چوب، نسیم خواجه نصیری در زمینه میناکاری، لیلا سادات تائبی در زمینه البسه محلی، نعمیه تقوی در زمینه کفش های سنتی، سعیده خوش رنگی، تهمینه محبی ، مژگان خوش سلیقه، لیلا تقی پور و گروه هنری یانیق در زمینه نقاشی روی سفال موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند.
داوری آثار هنرمندان استان برای ورود به بخش کشوری نشان ملی مرغوبیت در سال 1396 را سعید رونقیان، احد پرویز زاد، مهدی ابرهیم پور، فرهاد عیسی زاده و معصومه رضازاده بر عهده داشتند.
در این مراسم همچنین از 3 مدیر آموزشگاه های صنایع دستی شامل مریم محمدی از میانه، نادره زکریا زاده از شبستر و پوران باباپور از مرند همچنین 2 مدیر شهرستان میراث فرهنگی شامل امیر جدایی از مرند و وحید خادمی از ملکان و مریم ابوالفتحی به عنوان همکار بخش مهر اصالت تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها