مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

عید فطر؛ عید پاداش یکماه روزه داری بندگان مؤمن خدا

به منظور افزایش بینش اعتقادی؛ مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد در جمع فرماندهان پایگاه‌های حوزه نصر اقدام به سخنرانی نمود.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۲۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در این جلسه گفت: عید فطر یکی از دو عید بزرگ در سنت اسلامی است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کار‌های مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می‌طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.
وی افزود:امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در یکی از اعیاد فطر خطبه‌ای خوانده اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده اند.‌ای مردم! این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید می‌گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبر‌ها و رفتنتان را به سوی پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت به سوی منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوی منازلتان در بهشت برین،‌ای بندگان خدا، کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می‌شود این است که فرشته‌ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می‌دهد و می‌گوید: «هان! بشارتتان باد،‌ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»
ارسال نظرات