گزارش/

اهمیت ویژه روزه داران کرجی به تلاوت قرآن در ماه رمضان

تلاوت قرآن در ماه رمضان می‌تواند ما را به آرامش روحی و روانی برساند.
کد خبر: ۹۰۲۶۳۷۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است و اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، اما چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، تلاوت قرآن در این ماه از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است.

براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم (ع) فضایل و آثارى بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود که همین فضایل و آثار باعث ‌شده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.

قرآن، کتاب الهى و وسیله نجاتى است که از طرف خداوند براى هدایت و تکامل انسان‌ها نازل شده است، تا آن خوانده شود و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادت‌مند شویم.

اگر بخواهیم از علوم و معارف بى‌کران قرآن بهره ببریم، شایسته است، به ترجمه و تفسیر آن توجه کنیم، تا در پرتو نور معارف الهى و عمل به آن‌ها اجر و ثواب دنیایى و آخرتى را نصیب خود گردانیم.

در همین راستا جلسه آموزش قرآن که هر هفته در حسینیه برادران اسلامی در کرج برگزار می‌شود در ماه مبارک رمضان حال و هوای خاضی به  خود گرفته است .

اهمیت ویژه روزه داران کرجی به تلاوت قرآن در ماه رمضان

مهمانان این بار جلسه  هادی فروزان، پیشکسوت قرآنی و امیر امامی، از قاریان مطرح استان بودند ، جلسه پس از صرف افطار و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با تلاوت یکی از قاریان نوجوان حاضر در مراسم آغاز شد.

نکته حائز اهمیت این جلسه، اهمیت دادن به کودکان و خردسالان قرآن‌آموز است. در این جلسات حتی کودکان چهار ساله نیز به ارائه محفوظاتشان از سوره‌های کوچک قرآن تشویق می‌شوند و سپس جایزه دریافت می‌کنند.

اهمیت ویژه روزه داران کرجی به تلاوت قرآن در ماه رمضان

علیرضا و علی‌اصغر سیفی دو برادر حافظ کل قرآن کریم بودند که با روش «صفحه به صفحه» هنر حفظ خود را به نمایش گذاشتند به گونه‌ای که علی‌اصغر از صفحه ۴۰۵ تا صفحه ۴۱۹ قرآن از ابتدای هر صفحه دو یا یک کلمه را از حفظ قرائت و سپس به صفحه بعد می‌رفت.

در انتها فروزان به قرائت و تفسیر آیه شریفه ۱۹۰ سوره مبارکه آل عمران پرداخت و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید مسلماً خلقت آسمان‌ها و زمین و اختلاف شب و روز برای صاحبان خرد و اندیشه است.

اهمیت ویژه روزه داران کرجی به تلاوت قرآن در ماه رمضان

وی برای روشن شدن مفهوم آیه به چرخ‌فلک اشاره کرد و گفت: همان گونه که در حرکت چرخ‌فلک، پله‌ها دور هم گردش دارند و پله پایینی به بالا و پله بالایی به پایین در حرکت هستند، شب و روز هم همین گونه به گرد هم حرکت می‌کنند. این مثال شب و روز برای آیندگان و همه کسانی که در خلقت آسمان و زمین تفکر می‌کنند هم صدق می‌کند. بعد از این تفکر به این نتیجه می‌رسیم که خلقت آسمان و زمین بیهوده و بی‌هدف نبوده و تکامل خلقت انسان مهمترین هدف آن بوده است و خدا با این آیه نمی‌خواهد ما را به خارج از دنیا متوجه کند، بلکه می‌خواهد اول متوجه این دنیا شویم تا بتوانیم به آن دنیا برسیم زیرا اگر این جهان را نشناسیم، درک درستی از آن جهان نخواهیم داشت.

اهمیت ویژه روزه داران کرجی به تلاوت قرآن در ماه رمضان

در پایان این گزارش دعا میکنم  که خداوند متعال همه ما را با قرآن محشور نگه دارد و فهم و درک آیات قرآنی را به ما دهد تا با انس با قرآن از انحرافات و گمراهی نجات پیدا کنیم.

 

گزارش : سجاد بذرپاش

ارسال نظرات
پر بیننده ها