رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد:

عید فطر؛ شکرگزاری توفیق یک ماه بندگی است/برکات مادی و معنوی عید سعید فطر

کارشناس برجسته علوم دینی در یزد گفت: عید سعید فطر هم دارای برکات معنوی است و هم برکات مادی.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۰۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد؛ ماه مبارک رمضان را مهمانی الهی برشمرد که در آن بهترین آمال بشر یعنی سعادت حقیقی و نهائی انسان تأمین‌شده و با اتمام آن فرصت‌های تقرب به حضرت حق پایان میابد.

ابویی افزود: البته یک ماه تمرین بندگی در این ماه می‌تواند زاد و توشه‌ای برای خواص درگاه حق باشد و این ضیافت الهی برای آن‌ها استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: در تعبیری از آن حضرت آمده است که در ماه رمضان در‌های بهشت به روی شما باز و در‌های جهنم بسته می‌شود بنابراین مواظب باشید تا پس از اتمام این ماه در‌های بهشت به روی شما بسته نشوند و در‌های جهنم باز.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان بهار قرآن و سحر‌های جان‌افزای ماه مبارک رمضان را فرصتی تکرارناشدنی تا سال بعد عنوان کرد و ابراز داشت: البته شبیه این ایام پس از ماه مبارک نیز می‌تواند برای اولیا خدا همچنان ادامه داشته باشد.

ابویی؛ عید فطر را عید شکر گذاری توفیق بندگی یک‌ماهه دانست و گفت: این عید هم دارای برکات معنوی است و هم برکات مادی به این‌گونه که مردم در کنار یک ماه مبارزه با نفس، اقدام به کمک مالی و انجام‌وظیفه شرعی به‌صورت پرداخت زکات فطریه کرده و برکت مادی این عید به‌نوعی بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند و غنی شدن آن‌ها از وجوه نقد و آذوقه‌ای است که از جانب روزه‌داران صورت می‌گیرد.

این کارشناس مذهبی ابراز امیدواری کرد: بهترین دستاورد این ماه برای آحاد مردم آمرزش گناهان، عاقبت‌به‌خیری و رقم خوردن سعادت، سلامت و خوشبختی دنیا در شب‌های قدر باشد و برکات آن در طول سال شامل حال مردم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان و اقدامات خیرخواهانه‌ای که در آن صورت می‌گیرد الگویی برای همدلی و درک نیازمندان جامعه در طول سال بوده و امیدوارم این‌گونه اقدامات نیکوکارانه با پایان ماه مبارک به اتمام نرسد.
ارسال نظرات