فرمانده سپاه رودسر در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد

درخواست کمک از تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود برای امدادرسانی به گرفتار شدگان کاکرودی

فرمانده سپاه رودسر با بیان اینکه امدادرسانی به گرفتار شدگان کاکرود رحیم‌آباد توسط نیروهای بسیجی غیرممکن است گفت: برای امدادرسانی به مدفون‌شدگان زیر گل‌ولای نیروهای راپل تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود درخواست کمک شده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۳۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

سرهنگ پاسدار ناصر پورکریمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار «بسیج» در رودسر با اشاره به جریان سیل روز گذشته در بخش رحیم‌آباد رودسر و رانش وسیع زمین در روستای کاکرود اظهار کرد: از زمان وقوع حادثه تاکنون جانشین سپاه ناحیه و فرماندهان حوزه‌های مقاومت بخش و فرمانده گردان همراه با ماشین‌آلات کوهستانی برای کمک و ارائه خدمات در محل حادثه حضور دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون مرگ چهار نفر تائید شده است افزود: با توجه به وسعت بالای رانش شمار جان‌باختگان بیش از این تعداد خواهد بود.

پورکریمی گفت: شاهدان عینی و روستائیان اذعان کرده‌اند که چند خودرو زیر گل‌ولای مدفون‌شده‌اند و همچنان نیز گرفتار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با اشاره به اینکه احتمال می‌رود دو تا سه ماشین زیر آوار و گل‌ولای گرفتار باشند بیان کرد: به دلیل رانش و صعب‌العبور بودن منطقه عملاً امدادرسانی به‌وسیله نیروی انسانی بسیجی غیرممکن است.

پورکریمی از درخواست کمک برای امدادرسانی به گرفتار شدگان رانش روستای کاکرود توسط نیروهای راپل تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود خبر داد و تصریح کرد: به دلیل صعب‌العبور و غیر دسترس بودن به محل حادثه و همچنین رانش حدوداً 10 متری زمین، بهترین نیروها برای امدادرسانی، نیروهای آموزش‌دیده تخصصی و راپل هستند و به‌زودی این نیروها در محل حادثه حضور پیدا خواهند کرد.

وی از آمادگی 100 درصدی سپاه و بسیج برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان خبر داد و گفت: نیروهای سپاهی و بسیجی برای امدادرسانی آمادگی کامل دارند اما شیوه امدادرسانی فعلاً به کمک نیروی انسانی بسیجی و سپاهی ممکن نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات