خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان نهاوند خبر داد

تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری نهاوند

فرماندار شهرستان نهاوند از تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی در مناطق عشایری شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۳۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

 تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مراد ناصری در نشست بررسی و پیگیری مشکلات حوزه عشایر شهرستان نهاوند که با حضور امام جمعه  و تعدادی از مسئولان شهرستان در منطقه عشایری جنگه گنبد کبود برگزار شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با ایجاد برنامه‌های متنوع و حضور مسئولان در کنار عشایر و بررسی مشکلات موجود نگاه و توجه ویژه‌ای به آنها دارد.

وی با بیان اینکه من از جنس عشایرم و خوشحالم که هم اکنون در زادگاه پدری خود حضور دارم، افزود: من از کودکی تا دوران راهنمایی در منطقه عشایری و به سبک آنها زندگی کرده‌ام و به پیشینه خود افتخار می‌کنم.

فرماندار شهرستان نهاوند حمایت از جامعه عشایری را به معنای حمایت از تولید داخلی در راستای تحقق شعار محوری سال جاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در گذشته بی‌برنامگی و سوء مدیریت موجب شده است تا بسیاری از عشایر با تغییر شغل دچار آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی تاکید کرد: هرچه عشایر ساماندهی شده و به مشکلات آنها پرداخته شود از حاشیه‌نشینی و بروز معضلات اجتماعی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ناصری تصریح کرد: توجه به جامعه عشایری و بررسی مسائل و مشکلات آنها از اولویت‌های کاری مسئولان شهرستان است و در نظر است با تشکیل جلسات مستمر و حضور میدانی در میان این قشر بتوانیم در راستای سیاست‌های دولت با حفظ این جمعیت نقش بسزایی در ایجاد آسایش و افزایش تولیدات داخلی و توانمندیهای آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به جمعیت یک هزار و 500 خانواری عشایر شهرستان که قریب به 240 هزار رأس دام سبک را دارا هستند، تاکید کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف به رفع موانع و مشکلات مربوط به عشایر هستند.

فرماندار شهرستان نهاوند از تخصیص 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی در مناطق عشایری شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبارات برای احداث زیر چادری، بهسازی جاده دسترسی و پل، احداث سرویس بهداشتی، تأمین آب شرب دام عشایری و در بخشهایی همچون دستگاه مخزن ذخیره آب، تعمیر و ساخت آبشخور، لایروبی لوله ها و خرید پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در صورت تایید اداره عشایری در مورد جمعیت تحت پوشش شهرستان در رابطه با تامین آرد هیچ گونه محدودیتی نداریم.

سید ابوالقاسم بنی هاشمی رئیس اداره امور عشایری نهاوند نیز در این رابطه بیان کرد: در سال جاری 13 زیر چادری، 7 سرویس بهداشتی و 25 کیلومتر راه دسترسی در روستاهای دره میرزا و گنبد کبود با 115 میلیون تومان احداث و بهسازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات