خبرهای داغ:
فرماندار کلیبر:

جشنواره فیلم کوتاه عشایری معرف ظرفیت و آداب و رسوم عشایر

فرماندار کلیبر در در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر خواستار راه‌اندازی سینمای سیار در این شهرستان شد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، معرفی ظرفیت، فولکلور منطقه، آداب و رسوم روستائیان و عشایر است.
کد خبر: ۹۰۲۸۶۵۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، رسول خدابخش با اشاره به این‌ که یکی از تأثیرگذارترین هنر معاصر، سینما است، اظهار داشت: اصولاً جشنواره‌های متعددی در شهرستان و منطقه برگزار می‌شود اما جشنواره‌ای که تخصصی باشد و بتواند توانمندی و ظرفیت‌های جامعه روستایی و عشایری را نشان دهد تاکنون برگزار نشده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان کلیبر را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند،‌این امر ما را بر آن داشت تا جشنواره‌ای با عنوان فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به‌صورت تخصصی در منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان کلیبر برگزار کنیم، به ‌طوری که اولین دوره این جشنواره منطقه‌ای بود و دومین دوره را به ‌صورت ملی برگزار می‌کنیم.

خدابخش با بیان این‌که در دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر ۲۵۰ اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال ‌شده بود، گفت: از مجموع کل آثار ارسال‌ شده به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، ۴۹ اثر توسط هیأت انتخاب آثار به بخش نهایی راه یافت.

وی یادآور شد: با برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل تلاش می‌کنیم تا نقش روستائیان و عشایر را در تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار برجسته‌تر نماییم.

خدابخش با تأکید بر این‌که عشایر و روستائیان نقش ویژه‌ای نیز در بومگردی دارند، ابراز داشت: امسال ۵۰ پروانه بهره‌برداری از خانه‌های بومگردی در روستاهای هدف گردشگری شهرستان کلیبر صادر شده است.

فرماندار کلیبر با اشاره به این‌ که میزبانی از هنرمندان و فیلم‌سازان برجسته کشوری در نگین سرسبز آذربایجان و بهشت گمشده ایران افتخار است، بیان کرد: اغلب فیلم‌سازان و هنرمندانی که در جریان برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به این شهرستان سفر کرده‌اند پیش از این به کلیبر نیامده بودند و همین امر موجب می‌شود تا بهشت گمشده ایران‌زمین بیشتر شناسانده شود

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها