مدرس حوزه علمیه و دانشگاه:

پیشرفت جامعه در گرو سبک زندگی ماست

مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه در جمع بانوان بسیجی فارسان گفت: سبک زندگی بخش اصلی تمدن و متن زندگی انسان است.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۷۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه نشست سبک زندگی اسلامی با حضور جمعی از بانوان فرهیخته بسیجی در حوزه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها) فارسان برگزار شد.

 خانم فکری، مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه در جمع بانوان بسیجی شهرستان فارسان  گفت: یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوه‌ی زیستن، که اینها بهم پیوسته و زمینه ساز یکدیگر هستند.

وی، با تأکید بر اهمیت سبک زندگی،  افزود: ما اگر از منظر معنویت نگاه کنیم، که هدف انسان، رستگاری و فلاح و نجاح است؛ باید به سبک زندگی اهمیت دهیم. اگر به معنویت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم، برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی، باز پرداختن به سبک زندگی مهم است. بنابراین مسئله، مسئله‌ی اساسی و مهمی است.

فکری ادامه داد: سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن است؛ مثل مسئله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئله‌ی خط، مسئله‌ی زبان، مسئله‌ی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌ای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما و ... ؛ اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است.

خانم فکری در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره تاکید داشته اند، پیشرفت شخص ما و پیشرفت جامعه و کشور ما در گرو نوع و سبک زندگی کردن ماست. اگر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه جا بیندازیم بسیاری از مشکلات به خودی خود حل خواهد شد.

ارسال نظرات