فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:

کشف 458 قبضه اسلحه جنگی در عملیاتهای مقابله ای با اشرار مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در مدت سه ماهه سال جاری 28 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و 13 باند در این زمینه متلاشی و اعضای آن دستگیر شده اند.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۳۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار محمدقنبری، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این ستاد برگزار شد با اشاره به این مطلب که استان سیستان و بلوچستان براساس وسعت نسبت به سایر استان ها‌ی کشور پهناور‌ترین استان می‌باشد، گفت: متاسفانه بستر‌های وقوع جرم در این استان به دلیل ترانزیت مواد مخدر و بیکاری بیشتر است.

وی با تاکید بر این مطلب که سیستان و بلوچستان در زمینه سرقت در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۱۸ را دارد افزود: ۳۸ تن انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری توسط ماموران جان برکف نیروی انتظامی در استان کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته و در این راستا ۳۳ قاچاقچی عمده مواد مخدر دستگیر و ۹ قاچاقچی در درگیری مسلحانه با ماموران خدوم نیروی انتظامی به هلاکت رسیده اند.

قنبری اظهارداشت: ۴۵۸ قبضه اسلحه جنگی در عملیات‌های مقابله‌ای با سوداگران مرگ کشف که در مدت سه ماهه سال جاری ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۱۳ باند در این زمینه متلاشی و اعضای آن دستگیر شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۲ درصدی را داشته است.

این مسئول ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار لیتر مواد سوختی قاچاق در سه ماهه اول سال از ۸۲ تانکر در ۴۰ محله دپو در سطح استان کشف که رشد صددرصدی کشف پرونده‌های قاچاق کالا به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال را از مهمترین اقدامات سه ماهه امسال نیروی انتظامی در استان برشمرد.

قنبری با تاکید بر افزایش تعامل میان نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی تصریح کرد: نیروی انتظامی نیروی است که نظارت کامل بر نیرو‌های خود داشته و دارد.

این مسئول ادامه داد:در سه ماهه اول سال جاری ۶۴۵ نفر خرده فروش را دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته و ۳۰ منزل خرده فروش را درسه ماهه اول سال پلمپ شده که در سال ۹۶ تعداد منازل پلمپ شده  40 منزل بوده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد:در حوزه ۱۱۰ به منظور رفع تاخیر جهت حضور سریع و به موقع در صحنه سیستم کارسنتر را راه اندازی کردیم و تلاش ما این است که تاخیر ماموران در صحنه را رفع و امکانات بیشتری برای ۱۱۰ قراردهیم.
ارسال نظرات