جشنواره شهرستانی گامی برای توسعه و پیشرفت

نظر مسئولان و دستگاههای اجرایی ذیربط جشنواره به عنوان محور توسعه اقتصادی در هر شهرستان مازندران مورد توجه است و به همین دلیل از توسعه جشنواره تمشک و کشت این محصول حمایت می شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۱۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره ملی تمشک جنگلی در شهرک شهید عباسپور نکا به خبرنگار ما افزود : با این همه استعداد نهفته در بخش های مختلف کشاورزی مازندران ، صحبت از فقر در این استان کفران نعمت محسوب می شود .

وی گفت : مردم مازندران به خاطر داشتن روحیه سختکوشی و با غیرت می توانند بهترین کیفیت معیشت و زندگی را داشته باشد و همه باید کمک کنیم تا این مهم با شکوفا شدن استعدادهای هر منطقه محقق شود .

استاندار مازندران برگزاری جشنواره تمشک در شهرستان نکا را همسو با جشنواره انار بهشهر و انجیر گلوگاه بیانگر ظرفیت های بالای شرق استان معرفی کرد و اظهار داشت : نظر مسئولان و دستگاههای اجرایی ذیربط جشنواره به عنوان محور توسعه اقتصادی در هر شهرستان مازندران مورد توجه است و به همین دلیل از توسعه جشنواره تمشک و کشت این محصول حمایت می شود.

او ادامه داد : توسعه کشت تمشک با حمایت جهاد کشاورزی از طریق توزیع نهال و ارقام جدید دنبال می شود تا به صورت صنعتی کار شود و فرآوری بهتر و کیفیت متفاوت محصول هم در دستور کار قرار گرفته تا فرصت اشتغال جدید فراهم گردد .

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین بر ضرورت معرفی داشته های استان تاکید کرد و گفت : در کنار ظرفیت های طبیعی در نکا، شیرینی بومی و محلی مازندران از ظرفیت های دیگری است که در این شهرستان زبانزد است و تلاش داریم تا با کمک و ارائه تسهیلات نکایی ها کلوچه ویژه مازندران تولید و عرضه کنند.

وی افزود : باید برای محصولات تولیدی مازندران ارزش افزوده ایجاد و با توجه به گردشگر پذیر بودن استان برای مردم از این طریق شغل و درآمد ایجاد کنیم .

استاندار مازندران همچنین بر ایجاد فرصت برای شادی در کنار برگزاری جشنواره ها تاکید کرد و گفت که در این فرصت ها باید خدمات انجام شده دولت و نظام هم به مردم معرفی شود.

وی یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای رونق کسب و کار دانست و افوزد : در این دوره با حداقل دوندگی هر کسی توانست به تسهیلات ارزان قیمت برای شکوفا کردن اقتصاد و کارآفرینی دست یابد.

شایان ذکر است در حاشیه این برنامه از مربای تمشک نکا رونمایی شد .

شایان ذکر است سالانه از سطح جنگلهای نکا بیش از هزار تن تمشک برداشت می شود که با استقرار صنایع تبدیلی می توان شرایط اشتغال پایدار حداقل یکصد نفر را فراهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها