نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:

یک کشور بالنده در تلاش است که فرهنگ بومی خود را حفظ کند

ساداتی نژاد گفت: کشوری بالنده همیشه در تلاش است، که سبک زندگی خود را حفظ و تمام توسعه خود را در بستر فرهنگ بومی خود استوار کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۵۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در راستای مطالبات رهبری مبنی بر اینکه سبک زندگی غربی در تعارض با معنای حقیقی خانواده است و مشکلات لاعلاجی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد، بنابراین در قانون گذاری برای حل مشکلات خانواده‎های ایرانی، نباید به نگاه غربی‌ها به زن، فرزند و پدر و مادر توجه کرد، گفت: کشور ما دارای دین و آیین و سبک زندگی خاصی است، که این سبک زندگی در طول سالیان مختلف بر پایه آداب و رسوم، تاریخ، سنت و مذهب در جوامع شکل می‎گیرد.

وی بیان کرد: آداب و رسوم ایرانی در سایه دین و مذهب شکل خاصی به خود گرفته و بسیار مطلوب بوده است، بنابراین باید این سبک زندگی که بر پایه دین و اخلاق ایرانی هست، را تقویت و ترویج کرد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: رشد و نمو جوان ایرانی در بستر سبک زندگی دینی به سرعت صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از فرهنگ‌ها که هجمه آداب و رسوم و سبک زندگی است، در تلاش هستند تا جای خود را در پایه فرهنگ‌ها باز کنند، که با عنوان «تهاجم فرهنگی» شناخته می‌شود.

ساداتی نژاد گفت: همیشه فرهنگ‎ها در تلاش هستند تا خود را بر سایر فرهنگ‌ها غلبه دهند و بتوانند در جوامع دیگر نفوذ کنند.
وی افزود: از سیاست‎های کشور‌های استعماری که دارای فرهنگی مصرف گرا و منفعت گرا است، این بوده که فرهنگ خود را بر دیگر فرهنگ‎ها نفوذ دهند، تا بازار مصرفی برای متصدیان آن فرهنگ و کشور در سایر ممالک ایجاد شود.
ساداتی نژاد در ادامه مطلب بیان کرد: رقابت و جنگ فرهنگی بین جوامع مختلف شکل می‎گیرد، در این شرایط جوامع تلاش می‎کنند که اصالت‌های فرهنگی خود را حفظ و ارتقا دهند.

وی بیان کرد: در بستر خانواده، ستون خانواده مادر است، که بیشتر مادران ایرانی در فرزندداری، همسرداری و کارآفرینی موفق بوده و محصولات ارزشمند و هنری تولید می‎کنند که نشان از اصالت، هویت و فرهنگ جامعه دارد.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در صورتی که در هجمه‎ها این سبک زندگی ایرانی از بین برود و فرهنگ جدیدی جایگزین آن شود، تحولی شگرف در جامعه ایجاد خواهد کرد و نیز در نگاه تربیت فرزند و همسرداری تغییراتی ایجاد می‎کند.

وی در پایان یادآور شد: کشوری بالنده همیشه در تلاش است، که سبک زندگی خود را حفظ و تمام توسعه خود را در بستر فرهنگ بومی خود استوار کند.
ارسال نظرات