ملکشاهی:

دولت برنامه ای برای مسکن و نظارت بر تولید آن ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، توقف تولید مسکن کوچک مقیاس را عامل حبابی شدن نرخ ها در بازار خواند و گفت: دولت برای بخش مسکن و نظارت بر تولید آن هیچ برنامه ای ندارد.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۱۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص کاهش ساخت و ساز واحدهای کمتر از 60 متر در ماه های اخیر، گفت: کاهش تولید مسکن کوچک مقیاس یکی از عمده دلایل برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و در نتیجه نابه سامانی قیمت مسکن است.

نماینده مردم خرم آباد و چکینی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولید مسکن همسو با نیاز کشور یکی از راهکارهای ثبات بخشی به بازار است، افزود: متاسفانه نبود برنامه ریزی و ضعف نظارت ها در حوزه مسکن وضعیت این بازار را روز به روز بدتر کرده است.

ساخت اکثر واحدهای مسکونی در  کشور به وسیله بخش خصوصی ایجاد می شوند

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ساخت اکثر واحدهای مسکونی در  کشور به وسیله بخش خصوصی ایجاد می شوند، تصریح کرد: اینکه ساخت واحدهای مسکونی کمتر از 60 متر کاهش یافته یعنی متقاضی این نوع واحدها کمتر شده از این رو بخش خصوصی در پی تامین منافع خود واحدهای با متراژ بالاتر تولید می کند.

 
بازدید دکتر لاریجانی از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب و مسکن مهر این منطقه

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بی برنامه گی دولت در حوزه تامین مسکن ارزان نیز یکی از دلایل منتهی به وضعیت فعلی بازار است، گفت: عدم اجرای طرح مسکن اجتماعی و جایگزینی آن با طرح مسکن مهر دیگر دلیل عمده این موضوع است.

دولت برای مسکن و نظارت بر تولید آن هیچ برنامه ای ندارد

ملکشاهی با تاکید بر اینکه دولت برای مسکن و نظارت بر تولید آن هیچ برنامه ای ندارد، تصریح کرد: تولید بیشتر واحدهای مسکونی یکی از راهکارهایی است که در شرایط فعلی می تواند توازنی میان عرضه و تقاضا ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید دولت با ایجاد سامانه ای نوع تقاضاها در حوزه مسکن را بررسی و طبق آن نسبت به تنظیم بازار اقدام کند، گفت: در حال حاضر دولت توجهی به نوع تقاضاها برای تولید مسکن نداشته و بخش خصوصی نیز به علت پیگیری منافع خود به اقشار آسیب پذیر توجه ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی که حباب نرخ مسکن در اوج خود به سر می برد وجود 2.5 میلیون خانه خالی تاییدی بر ضعف نظارت ها است، گفت: شرایط فعلی بازار نشان می دهد که توزیع مسکن در کشور متناسب با تقاضا صورت نگرفته است.

ارسال نظرات