معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان:

مسائل اخلاقی حلقه گمشده ورزش ماست

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به لزوم وجود اخلاق ورزشی در بین ورزشکاران گفت: مسائل اخلاقی حلقه‌ی گمشده ورزش ماست.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۱۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  علی کریمی  در دومین جلسه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای که  امروز با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، به بازی غرورانگیز و موفق تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم پرتقال اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما هم ازنظر اخلاقی و هم ازنظر ورزشی حضور خوبی داشتند.

وی به حضور غرورآمیز وحید امیری و علیرضا بیرانوند دو بازیکن لرستانی در ترکیب تیم ملی فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت: مهار پنالتی کریس رونالدو توسط علیرضا بیرانوند، نقطه عطفی در ورزش استان و کشور است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، به لزوم ریزبینی و توجه بیشتر به اخلاق در ورزش اشاره کرد و تصریح کرد: مسائل اخلاقی حلقه گمشده ورزش ماست.

کریمی از آرش میر اسماعیلی ورزشکار لرستانی که رویاروی ورزشکار صهیونیستی قرار نگرفت و مدال خود را از دست داد به‌عنوان الگوی اخلاق ورزشی یادکرد و افزود: مسئله اخلاق و فرهنگ پهلوانی از اولویت‌های جامعه است.

غلامرضا چنگیزیان رییس هیئت زورخانه‌ای و پهلوانی استان و دبیر این ستاد هم در ادامه به این فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک فرهنگ است و یک گنجینه است و همه‌ی ما باید در جهت حفظ این ارزش کوشا باشیم و تلاش کنیم اشاره کرد و افزود: اخلاق ورزشی در ورزش یک ضرورت است و اگر نباشد ورزش هم ارزش چندانی ندارد.

وی به اخلاق و ضرورت اخلاق در ورزش اشاره کرد و گفت: جامعه ورزش ما باید به اخلاق ورزشی مزین باشد در غیر این صورت ورزش ارزش چندانی ندارد.

چنگیزیان با اشاره به این سخن امام حسن عسگری (ع) که فرمودند: کامل‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که دارای اخلاق و خلق خوش باشند گفت: هدف ما ترویج و تسری اخلاق در کل جامعه است که هم از بعد جسمی پرورش پیدا کنند و از بعد معنوی الگو باشند.

وی به برنامه‌های هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای که از ۱۷ شوال مصادف با ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ورزشی در روز دهم تیرماه، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با پیشکسوتان و عیادت از بیماران ازجمله برنامه‌های این هفته است.

گسترش فرهنگ پهلوانی و ترویج الگوهای جوانمردی در جامعه، ارتقاء آموزه‌های اخلاق ورزشی در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، بهبود نگرش نسل جوان نسبت ورزش پهلوانی، حمایت از ایده‌های خلاقانه و طرح‌های نوین مرتبط با ترویج فرهنگ پهلوانی ازجمله اهداف این ستاد بود که چنگیزیان به آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی هم به بیان پیشنهادات و راهکارهای خود پرداختند.

لزوم ترویج بیشتر معنویت و نمو فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در جامعه، لزوم برگزاری همایش‌ها در مکان زورخانه‌ها با حضور اقشار مختلف مردم، لزوم عمومی‌سازی بیشتر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در جامعه توسط هیئت‌های ورزشی، اجرای ورزش در اماکن عمومی ازجمله پارک‌ها، شناسایی مربیان ورزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آموزش آموزه‌های اخلاقی به آن‌ها، ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای به فرزندان از سنین کودکی، شرکت خانواده‌ها و مخصوصاً بانوان در همایش‌های ورزشی که برگزار می‌شود، نقش صداوسیما و رسانه‌ها و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، برگزاری مسابقات فرهنگی در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، دعوت از الگوها و اسطوره‌های ورزشی در مراسم ورزشی برای ترویج بیشتر اخلاق در ورزش، ازجمله موارد و پیشنهاد‌هایی بود که اعضای این ستاد به آن‌ها پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات