«مرگ تاجرانه»؛

نگاهی به حادثه هفتم تیر در کلام امام خامنه‌ای

کتاب «مرگ تاجرانه» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و یارانش از جمله موضوعات مطرح شده در این اثر است.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۲۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
«مرگ تاجرانه»؛ نگاهی به حادثه هفتم تیر در کلام رهبر معظم انقلاب

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب «مرگ تاجرانه» شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) در شش فصل به موضوعات چیستی شهادت و تعریف آن، ویژگی‌های شهیدان، آثار شهادت، وظایف ما نسبت به شهیدان، تکریم شهیدان و قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ویژگی‌های خانواده معظّم شهدا و بیانات معظّمٌ‌له پیرامون شهدای خاص و برجسته مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید چمران و ... پرداخته است.  پایگاه اطلاع‌رسانی BOOK-KHAMENEI.IR در آستانه‌ی سالروز حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی بخش‌هایی از این کتاب را به صورت خلاصه منتشر کرده است.

* شهدای هفتم تیر بهترین و برجسته‌ترین عناصر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب

شهدای این حادثه جزو بهترین و برجسته‌ترین عناصر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بودند و یاد آنها هرگز فراموش نخواهد شد _ بخصوص شخصیّت برجسته و نورانىِ مرحوم آیت‎الله بهشتی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و دیگر شهدا _  (صفحه،87)

* حادثه‌ هفتم تیر نشانه‌ اقتدار و استحکام

حادثه‌ی هفتم تیر همچنین نشانه‌ اقتدار و استحکام هم است؛ چون اگر کسى شهید بهشتى‏ را می‌شناخت و قوّت فکر و اراده و ابتکار در تصمیم و اقدام را در این شخصیّت ممتاز می‌دانست، خوب می‌فهمید که حذف یک چنین شخصیّتى از مجموعه‌ مدیریّتى کشور چه معنایى می‌دهد. (صفحه،84)

* شخصیتی توانا و خلاق

شهید بهشتى‏ حقیقتاً مثل سنگ آسیاى گرانى بود که با گردش خود، ده‌ها کار انجام میداد؛ تولید انرژى می‌کرد، کار راه می‌انداخت، پیش میرفت و فکر تولید می‌کرد. (صفحه،84)



* هفتم تیر خونی تازه در رگ نظام

وقتى کسى مثل این شخصیّت ـ شهید بهشتی ـ را که در مدیریّت، در اجرا، در اقدام، در فکر، در مبانى فقهى و فلسفى، در تجربه و جهان‌دیدگى و روشن‏فکرى و وسعت نظر در آن پایه و رتبه بود، از دل مدیریّت نظامى نوپا بیرون بکشند و آن را از بین ببرند، باید نظام فلج می‌شد؛ امّا نظام نه تنها با رفتن بهشتى و با رفتن شخصیّت‌هاى برجسته‌ دیگرى که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسیدند، فلج و زمین‏گیر نشد، بلکه هرکدام از این شهادت‌ها مثل خون تازه‌اى در رگ کالبد زنده و پُرطراوت این نظام جوان دوانده شد و او را سرحال‌تر، بانشاط‌تر و پُرانگیزه‌تر کرد.(صفحه،84)

* شهادت پاداش بزرگ شهید بهشتی و یارانش

حقیقتاً مردن معمولى و در بستر، براى کسانى مثل شهید مظلوم ما مرحوم شهید بهشتى‏ با آن‌همه تلاش، با آن‌همه همّت و غیرت کم بود و باید شهید میشد. شهادت پاداش بزرگى است که خداوند به او و یارانش داد. (صفحه،84)

* حادثه‌ هفتم تیر سرنوشت ساز بود 

حادثه‌ی هفتم تیر حادثه‌ای است که به سرنوشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ارتباط دارد، و این حادثه برای جمهوری اسلامی سرنوشت‌ساز بود.(صفحه،87)

* حادثه‌ آگاه کننده

اگر حوادث معدودی از قبیل هفتم تیر اتّفاق نمی‌افتاد و این سرمایه‌ها از دست ملّت ایران نمیرفت، یقیناً ملّت عزیز ایران نمیتوانست چهره‌ منافقین را اینجور آشکار تشخیص دهد؛ باز آنها می‌توانستند نفوذ کنند. (صفحه،88)

* شهدای هفتم تیر انسان‌های ممتاز جامعه بودند

کسانی که در حادثه‌ی هفتم تیر و دیگر حوادث انقلاب به شهادت رسیدند و خونشان ریخته شد، نفوس زکیّه‌ای از افراد بشر و انسانهای ممتاز جامعه بودند.(صفحه،111)

* بهشتی انسان بزرگ

آقای بهشتی خیلی خیلی بزرگ بود و این مردم هنوزم که هنوز است، به‌نظر من آقای بهشتی را نشناخته‌اند. بهشتی در آینده شناخته خواهد شد. (صفحه،217)

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌یکتاب «مرگ تاجرانه» اینجا را کلیک کنند.

ارسال نظرات