رشد ۲ درصدی ازدواج و کاهش ۳ درصدی طلاق در بهار ۹۷

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رشد دو درصد ازدواج و کاهش ۳ درصدی طلاق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۶۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد تویسرکانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان ثبت احوال به اعلام آمارهای ازدواج و طلاق از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک انتقاد کرده است، گفت: مسئولیت مدیریت دفاتر رسمی ازدواج و طلاق بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و این سازمان پس از ثبت وقایع ازدواج و طلاق، آمار مربوط را در اختیار دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان ثبت احوال قرار می‌دهد.

معاون رئیس قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سه ماهه نخست امسال اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در این سازمان، در سه ماهه اول سال 1397 تعداد 160 هزار و 592 واقعه ازدواج با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1396 در کشور ثبت شده است.

وی افزود: همچنین در سه ماهه امسال  39 هزار و 967 واقعه طلاق در دفاتر رسمی طلاق کشور به ثبت رسیده که کاهش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گفته وی بیشترین رشد ازدواج به ترتیب مربوط به استانهای لرستان با 13 درصد، کرمانشاه با 11 درصد، سیستان و بلوچستان با 9 درصد و چهار محال و بختیاری با هشت درصد است.

تویسرکانی افزود: همچنین بیشترین کاهش طلاق طی سه ماهه سال 97 مربوط به استانهای قزوین با 14 درصد، کرمانشاه 10 درصد و استان‌های مرکزی و لرستان هر کدام با 9 درصد بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: افزایش ازدواج و کاهش طلاق در سه ماهه نخست امسال در حالی اتفاق افتاده که در مقاطع زمانی گذشته همواره آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش بوده است.

ارسال نظرات