خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وضعیت قرمز منابع آب در کشور مشارکت همگانی می طلبد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش «آب،نبض زندگی»، گفت: وضعیت قرمز رودخانه های کشور و به طبع آن منابع آب استان بسیار نگران کننده است و ارائه راهکارهای علمی و پیشگیرانه از آلودگی آب همت مراکز علمی و مشارکت همگانی را می طلبد.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۷۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم، افزود: امروزه علاوه بر کمبود آب، آلودگی رودخانه ها و ذخایر آب زیرزمینی هم بر مشکلات این حوزه افزوده شده است که به صورت مستقیم بر سلامت مردم تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: فعالیت های کشاورزی با استفاده از کود شیمایی و سموم، استخراج معادن با روش های غیر علمی، تولید پساب های صنعتی بدون وجود تصفیه خانه های کافی، تخلیه ضایعات در رودخانه ها و کانال ها و نیز خروجی واحدهای فرآورده های نفتی از عوامل اصلی آلودگی آب در کشور است که نیازمند توجه و اقدامات ویژه است.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: مدیریت علمی و اصولی آب، آموزش مردم و جلب مشارکت همگانی باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم بر بحران کم آبی غالب شویم.

امامجمعه تبریز با اشاره به افزایش 40 درصد بارندگی ها در استان نسبت به سال گذشته، اظهارداشت: این موضوع نباید ما را از صرفه جویی غافل کند و همچنان باید منابع آب با برنامه ریزی مصرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها