در گفتگو با بسیج عنوان شد:

درخشش مخترع جوان بسیجی با ثبت و تأیید 13 اختراع

ماژول اسلحه، ردیاب خودرو، ردیاب کنترل سوخت و آلودگی هوا، کلاه کاسکت هوشمند ویژه موتور سوران و دستکش مرتعش برای افراد نابینا بخشی از اختراعات جوان بسیجی لردگان است.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۷۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ ابراهیم صالحی متولد سال ۷۱ در شهرستان لردگان، در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح گوشه هایی از فعالیت های علمی خود پرداخت.

صالحی، اظهار داشت: ماژول اسلحه، ردیاب خودرو، ردیاب کنترل سوخت و آلودگی هوا، کلاه کاسکت هوشمند ویژه موتور سوران و دستکش مرتعش برای افراد نابینا جزو اختراعاتی هستند که به ثبت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: سه اختراع دیگر با عنوان ‌های اپلیکیشن کاریابی، اپلیکیشن گردشگری و دریچه تامین هوای احتراق هوشمند به اختراعات اضافه شده است و در کل تاکنون توانسته ام  6 نوع اختراع را به ثبت برسانم.

صالحی خاطرنشان کرد: دریچه تامین هوای احتراق هوشمند جهت جلوگیری از تلفات ناشی از گاز در ساختمان‌ها طراحی شده و ایده‌ای نو از اکرم جهان‌بخشی بوده که با همکاری وی به مرحله ساخت درآمده است.

این مخترع جوان گفت: این دریچه به صورت کاملا هوشمند است که در صورت بروز هرگونه نشت گازی شروع به آلارم دادن می‌کند و به صورت اتوماتیک باز می‌شود و اکسیژن را به داخل ساختمان می‌رساند.

وی از ویژگی‌های دیگر این دریچه، جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان بیان کرد و افزود: دیگر نیازی نیست که افراد درب دریچه را در صورت بروز گرد و غبار بپوشانند زیرا دریچه خودش به صورت اتوماتیک بسته می‌شود و در موارد اضطراری حتی در نبود افراد باز می‌شود.

این مخترع جوان در مورد اپلیکیشن کاریابی، یادآور شد: این اپلیکیشن به افراد بیکار و کارفرمایان کمک می‌کند تا در صورت نیاز به کار در این اپلیکیشن ثبت نام کنند و توانایی‌های خود را بیان کنند تا کارفرمایان بتوانند فرد مورد نیاز خود را انتخاب کنند. کار با اپلیکیشن مانند شبکه های اجتماعی مجازی است و کاربران به راحتی می‌توانند اطلاعات را بین هم رد و بدل نمایند.

صالحی در پایان اپلیکیشن گردشگری را کمک به توریست در جهت شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان چهار محال و بختیاری دانست و افزود: مسافران در نصب این اپلیکیشن توسط روشن کردن بلوتوث بر روی تلفن همراه‌شان به راحتی می‌توانند به نقاط دیدنی این استان دست یابند و بدون هیچ گونه سئوالی از طریق نشان دادن مسیر محل مورد نظر، به آن مکان بروند.

 

ارسال نظرات