معاون فرماندار دهگلان:گروه: اجتماعی

روستای خالی از سکنه کریم آباد دهگلان آباد می‌شود

معاون فرماندار دهگلان از مهاجرت معکوس به روستای کریم آباد دهگلان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۵۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
در این نشست محمد محمدی معاون فرماندار دهگلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: تعدادی از اهالی روستای خالی از سکنه کریم آباد بخش مرکزی دوباره پیگیر مهاجرت به زادگاه خود و ساخت و ساز در روستا هستند تا از منابع طبییعی و کشاورزی جهت ایجاد اشتغال و تولید بتوانند اقدامات مناسب انجام دهند.


وی افزود: طی بازدیدی که از روستا صورت گرفته از لحاظ عوامل طبیعی شرایط برای بازگشت وجود دارد.


معاون فرماندار دهگلان اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از قبل هماهنگی لازم را انجام داده و زمینی برای احداث و ساخت و ساز از منابع طبیعی تملک کرده است و این آمادگی را دارد که با قیمت مناسب و عادلانه برای بازگشت معکوس مردم روستا آنرا واگذار نماید.


محمدی گفت: در صورت واگذاری زمین به مردم روستا و بعد از ساخت و ساز اگر در سر شماری نفوس به ۲۰ خانوار رسید به عنوان روستا تعریف می‌شود.


وی از ادارات خدمات رسان آب، برق و گاز خواست در صورت تعریف روستا به آنان خدمات ارائه شود و باید تعهد دهند که تا زمانی به عنوان روستا تعریف نشود مدعی خدمات آب، برق و گاز نباشند.


وی یکی از راهکارکاهش مشکلات در ایجاد اشتغال و افزایش تولید را احیای روستا‌ها عنوان کرد و گفت: اگر این روستا مهاجرت معکوس داشته باشد به عنوان الگو باعث می‌شود که روستا‌های خالی از سکنه ترغیب به مهاجرت معکوس شوند.


احمدی رئیس بیناد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهگلان در ادامه اظهار داشت: در روستای کریم آباد ۸۲۰۰ متر مربع زمین در قالب ۲۰ قطعه مسکونی، ۹ پلاک ۲۰۰ متری، ۷ پلاک ۱۹۹ متری، یک قطعه ۲۳۰ متری و ۷ پلاک خدماتی، فضای سبز، تاسیسات مذهبی تملک شده است که این زمین از بافت قدیمی روستا منفصل می‌باشد.


در این نشست مدیران ادارات خدمات رسان متعهد شدند در صورت ساخت و ساز و تعریف روستای کریم آباد خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات