بهبود بیماران معتاد مهمترین وظایف سازمان‌ها و کمپ‌های حوزه اعتیاد است

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان کردستان با اشاره به اینکه غول اعتیاد با تلاش اجتماع از صحنه خارج می‌شود، گفت: از مهمترین وظایف سازمان‌ها و کمپ‌های حوزه اعتیاد کمک به بهبود بیماران معتاد است.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۰۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سلیم کریمی در همایش پیشگیری از اعتیاد که با حضور مسئولان و با هدف آگاه سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد در سقز برگزار شد، اظهار کرد: ایران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در بین کشور‌های جهان قرار دارد.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان کردستان با اشاره به اینکه غول اعتیاد با تلاش اجتماع از صحنه خارج می‌شود، عنوان کرد: از مهمترین وظایف سازمان‌ها و کمپ‌های حوزه اعتیاد کمک به بهبود بیماران معتاد است.

وی افزود: بی تفاوتی فرد در برابر جامعه بزرگترین آسیب و از عوامل اصلی افزایش آسیب‌های اجتماعی است.


سرپرست فرمانداری سقز هم در ادامه تصریح کرد: تلاش کمپ‌ها در راستای بازپروری معتادان به عنوان یک بیمار در جامعه ارزشمند است.

کامیل کریمیان، همت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد در راستای پیشگیری و آموزش را بسیار مهم دانست و گفت: اعتیاد در سه مرحله پیشگیری و آموزش، درمان و مبارزه در سطح شهرستان سقز پیگیری می‌شود.

وی امر پیشگیری را در راستای کاهش آسیب اعتیاد، مقدم بر هر کار دیگری دانست.

صلاح الدین صوفی، روانشناس نیز در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات علمی، سیگار دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه خطر اعتیاد در کمین همه افراد است، یادآور شد: اعتیاد، سن و جنسیت نمی‌شناسد و کمبود محبت و محبت زیاد در خانواده نیز هر دو در زمینه اعتیاد آسیب زا هستند.

در پایان این همایش از تعدادی فعالان اجتماعی این عرصه و بهبودیافتگان تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات