نماینده سابق مجلس در گفتگو با بسیج:

نهادهای مردمی نقش موثری در محرومیت زدایی دارند

عباس فلاحی باباجان گفت: وجود نهادها و مؤسسات مردمی علاوه بر فقر زدایی که خود عامل توانمندی و کارآیی نیروی انسانی است نقش به سزایی در کارآفرینی و بهبود نیروی مولد جامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۲۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

نهادهای مردمی نقش موثری در محرومیت زدایی دارندعباس فلاحی باباجان بسیجی و نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نهادهای مردمی، نهادهایی هستند که بر اساس باورها، عقاید و ارزش های مردم در یک جامعه شکل می گیرد و نقش دولت در قبال این نهادها، نقش حمایتی است. کارکرد نهادها و مؤسسات مردمی در دو بخش تأمین نیازهای مادی و معنوی افراد و جامعه اهمیت به سزایی دارد. در بخش تأمین نیازهای مادی و حمایت های اقتصادی نیز می تواند کمک شایانی به دولت ها در فقر زدایی و رشد و توسعه اقتصادی از دو طریق انجام دهد.

وی بااشاره به محرومیت زدایی سازمان های مختلف افزود: با توجه به فلسفه وجودی نهادها و مؤسسات مردمی که تحت پوشش و حمایت قرار دادن گروه های نیازمند را شامل می شود،  کاهش فقر و توزیع مجدد ثروت در جامعه را موجب شده، راه را برای دستیابی به سعادت اجتماعی در جامعه فراهم می کند.


فلاحی باباجان خاطرنشان کرد: وجود نهادها و مؤسسات مردمی علاوه بر فقر زدایی که خود عامل توانمندی و کارآیی نیروی انسانی است نقش به سزایی در کارآفرینی و بهبود نیروی مولد جامعه خواهد داشت.

نماینده سابق مجلس در خاتمه افزود: نهادهای دینی و مردمی در اسلام اهمیت زیادی دارند. برخی نهادهای دینی و مردمی که برای رفع فقر و گسترش رفاه در جامعه، در اسلام وجود دارد عبارت اند از: وقف، نذر، صدقه، انفاق  که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

ارسال نظرات