نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اخلاص و روحیه انقلابی ویژگی بارز گروه های جهادی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در جمع منتخبین گروه های جهادی استان چهارمحال و بختیاری گفت:روحیه انقلابی در گروه های جهادی زنده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۲۷۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با شروع فصل تابستان و افتتاح اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم تعدادی ازگروه های جهادی باحجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به جهادگران بسیجی اظهار کرد: ای جهادگران و تلاشگران این عرصه زیبا بدانید رمز ماندگاری شما فقط پیوندتان با خداوند تبارک و تعالی و کار برای خدا انجام دادن است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با مقایسه سازمان جهاد سازندگی سابق و گروه های جهادی امروز تأکید کرد: اخلاص، فرهنگ غالب بین هر دو نهاد انقلابی بود.

امام جمعه شهرکرد افزود: در سازمان جهاد سازندگی روحیه انقلابی حاکم بود و الحمدلله امروز این روحیه در گروه های جهادی زنده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، اعتقادی بودن را از دیگر خصوصیات نیروهای انقلابی جهاد سازندگی و گروه های جهادی دانست و افزود: ویژگی اعتقادی در بین آنان به گونه ای بود که برای یک عقیده مقدس پا به میدان می گذاشتند و انقلاب تشکیل شده برای خدا را تقویت می کردند و این خصیصه امروز در بین گروه های جهادی هم مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری؛ عدالت خواهی، خدمت همگانی، تقسیم کار و تلاش  را از دیگر خصایص مشترک سنگرسازان بی سنگر جهادسازندگی و جهادگران بسیج دانست و اذعان کرد: از خاصیت های جهاد سازندگی آن روز این بود که آن کسی که می خواهد در کشور مسئول شود باید اهل کار و تلاش و تحرک باشد و امروز هم گروه های جهادی با روحیه تلاش و کار فعالیت می کنند.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: شماها به شدت نیازمند روحیه آتش به اختیار هستید، نمی گویم قانون شکنی کنید؛ اما باید در مقابل روحیه تنگ نظرانه آتش به اختیار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان تأکید کرد: پروژه ای که در یک منطقه شروع می شود باید با کار اساسی و ریشه ای تکمیل شود به گونه ای که بعد از حضور گروه های جهادی شاهد مشکلی در آن بخش نباشیم.

سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این مراسم  به تشریح فعالیت های گروه های جهادی در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت و گفت: گروه های جهادی برای یک هدف تکلیفی در مناطق محروم حضور می یابند و در داخل و خارج از استان خدمت می کنند.

سردار اکبری افزود: با آغاز طرح اعتلای بسیج از سال گذشته تا کنون موفق شدیم گروه های جهادی بسیاری را در استان ساماندهی و سازماندهی کنیم و هدف این است که به کمک خداوند بتوانیم شاهد حضور گروه های جهادی در هر پایگاه مقاومت بسیج باشیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، با برشمردن فعالیت های صورت گرفته سازمان بسیج سازندگی ابراز داشت: از سال 1379 که با ابلاغ مقام معظم رهبری گروه های جهادی تشکیل شد پانصد و 13هزارنفر در قالب گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

اکبری ادامه داد: از سال 1379 تا کنون دو هزار و 104تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام  و یکهزار و 648 پروژه عمرانی از قبیل ساخت و تکمیل مدارس، مساجد و غسالخانه هم عملی شده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، اذعان کرد: تعداد گروه های جهادی شناسنامه داری که با وظایف مشخص در استان فعالیت می کنند 253 گروه می باشد، که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد گروه های جهادی پروژه های خود را در طول مدت سه الی پنج سال در مناطق محروم تکمیل کنند.

ارسال نظرات