بزرگترین مزیت کاروان راهیان نور کربلا تامین امنیت سفر است

ساداتی ادامه داد: بزرگترین مزیت و مهمترین ویژگی کاروان راهیان نور کربلا در طرح زیارت ارزان که با همت سپاه و بسیج انجام می شود، افزایش ضریب امنیت سفر است، لذا زائران در طی مسیر هم در عراق، بین راه ، هتل ها و ستاد کاروان از مسائل امنیتی بخوبی برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۲۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

مدیر کل حج و زیارت مازندران در نشست خبری مشترک با سپاه کربلا درباره طرح زیارت ارزان "راهیان نور کربلا" با اشاره به مجوز های مختلف مصوب هیئت وزیران درخصوص دفاتر گردشگری، زیارتی و سیاحتی گفت: اشخاص حقیقی و گاها حقوقی ای اقدام به اعزام کاروان ها برای زیارت به عتبات و عالیات دارند که اساسا خلاف منویات مقام معظم رهبری، قانون اساسی و مصوبات هیئات وزیران است.

حبیب الله ساداتی با توجه به اینکه هر شخصی که قصد اعزام کاروان های زیارتی دارد باید مجوز بند «پ» داشته باشد، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از اقدام سودجویانه برخی واسطه ها به دلیل وجود دو نرخ، دلار 7هزار تومانی و 4هزار و 200 تومانی - که برای زیارت دلار 4هزار و 200 تومانی محاسبه می شود- تفاهم نامه ای با سپاه  به امضا رسید و طی آن علاقمندان به زیارت از نقاط دور روستایی استان در گروه های مقاومت  آماده شناسایی، هدایت و معرفی زائران  به دفاتر مجاز حج و زیارت می شوند.

وی گفت: این کاروانها از همه امتیازات کاروانهای دیگر چون همراهی مدیر، روحانی مبلغ و ... برخوردار است و طی سفر 9 شانه روزی زیارتی کاروان را همراهی می کنند.

ساداتی ادامه داد: بزرگترین مزیت و  مهمترین ویژگی کاروان راهیان نور کربلا در طرح زیارت ارزان که با همت سپاه و بسیج انجام می شود، افزایش ضریب امنیت سفر است، لذا زائران در طی مسیر هم در عراق با هماهنگی نیروهای بسیجی مستقر در آنجا ، بین راه ، هتل ها و ستاد کاروان از مسائل امنیتی بخوبی برخوردار هستند.

مدیر کل حج و زیارت افزود: زائران با حضور به اماکن مقدس دست بیعت با امام معصوم(ع) داده و پس از بازگشت برای ترویج سبک زندگی ائمه معصومین(ع) در سطح شهر و روستای خود همت می گمارند و آنرا در جامعه منتشر و ترویج می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها