خبرهای داغ:

راه اندازی کانون بسیج جامعه پزشکی هندیجان

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه ولیعصر(عج)خوزستان گفت:در راستای اعتلای بسیج وباهدف خدمات رسانی مستمر بهداشتی ودرمانی به مناطق محروم هندیجان کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان همراه با آئین معارفه مسئول کانون راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۵۱۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان ،پیش از ظهر یکشنبه آئین معارفه مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی هندیجان با حضور جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه ولیعصر(عج)خوزستان ،فرمانده ناحیه سپاه ،مدیر شبکه بهداشت و درمان ،رئیس جمعیت هلال احمر در سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودر مان برگزار و کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان بصورت رسمی راه اندازی شد.

سجاد بهمئی دراین مراسم در باره اهداف طرح شهید رهنمون وراه اندازی کانون بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد:طرح شهید رهنمون از عمده طرح های ارزشمندی است که در یک بازده ۴ساله برای خدمات رسانی شایسته درمانی به مناطق کم برخوردار در جهت ارتقای سطح بهتر سلامت در مناطق هدف بنابه وضعیت جغرافیایی در حال اجراء هست و راه اندازی کانون بسیج پزشکی در هندیجان از اهداف همین طرح است که بصورت مستمر با همکاری پزشکان متخصص و فوق تخصص و نهاد ها و سازمان ها در کنار بسیج خدمات دهی خواهد داشت.

وی افزود: هندیجان ،ماهشهر و امیدیه در منطقه جغرافیایی۴ استان خوزستان قرار گرفته که با تشکیل تیم های آموزشی ،بهداشتی و درمانی با محوریت ماهشهر می تواند خدمات بهتری برای بهبود وضعیت درمانی مردم محروم شهری و روستایی هندیجان انجام داد.

وی بابیان اعزام تیم های پزشکی به مناطق آسیب پذیر و محروم شهری و روستایی گفت:در سال گذشته حدود ۸ تیم با ۳۰پزشک متخصص و فوق تخصص با تمام تجهیزات از جمله دارویی بصورت رایگان در مناطق محروم شهری و روستایی خوزستان اقدامات خوب درمانی و آموزش های بهداشتی اجرایی و انجام شد.

بهمئی جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه ولیعصر(عج)خوزستان عنوان کرد:ادارات مربوطه از جمله هلال احمر ،شبکه بهداشت و سپاه ،بیمارستان و مراکز درمانی بااهمیت موضوع طرح شهید رهنمون همکاری و تعاملی با کانون بسیج جامعه پزشکی هندیجان داشته باشند تا بهتر خدمات رسانی درمانی به مناطق محروم شود.

در ادامه مراسم معارفه مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی هندیجان ،فرمانده ناحیه سپاه هندیجان خواستار پیگیری در مانی افراد محروم شهرستان شد و افزود:اهمیت به سلامت و درمان مردم یکی از اولویت های مهم در شهرستان است که می بایست برای بهبود وضعیت بهداشتی همه دستگاههای ادارات همکاری با کانون بسیج جامعه پزشکی هندیجان داشته تا خدمات درمانی را با کیفیت بهتری برای مردم ارائه داد.

سرهنگ دوم پاسدار مرتضی عجم دشتی نژاد عنوان کرد:با راه اندازی کانون بسیج جامعه پزشکی در هندیجان مطمعنابا همکاری هلال احمر و شبکه بهداشت کارهای بهداشتی و درمانی مناطق محروم شهرستان مخصوصا روستاها با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت‌.

حاتم زاده مدیر شبکه بهداشت ودرمان هندیجان با اهمیت رعایت بهداشت در هندیجان گفت:در هندیجان ۱۰تیم پزشک سلامت به همراه ۱۶خانه بهداشت در روستاها کارهای بهداشتی و درمانی را انجام می دهند و با توجه به تجهیزات موجود امیدوارم باهمکاری خیرین ،ادارات مرتبط و مردم فعالیت های کانون بسیج جامعه پزشکی روند خوبی در بهداشت،درمان و سلامت خدمات رسانی بهتری انجام بگیرد.

ناصر حاتم زاده افزود:پزشکان شهرستان در روستاها باهمکاری بهرورهای خانه بهداشت هر هفته خدمات خوبی به اهالی روستاهای شهرستان دارند که با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی اینگونه خدمات بهتر و راحت تر انجام خواهد گرفت.

هاشور قنواتی رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان درباره کمبود پزشک در هندیجان اظهار داشت:هندیجان از مناطق محروم استان است که نیاز مبرم به پزشک و فوق تخصص دارد و هلال احمر در همه حال آماده خدمات رسانی در کنار شبکه بهداشت ودرمان هست و برای انجام کارهای بهداشتی و درمانی با کانون بسیج جامعه پزشکی همکاری خواهد داشت.

در پایان مراسم حکم مسئولیت کانون بسیج جامعه پزشکی هندیجان به برادر وهاب شیرعلی در حضور مسئولان مربوطه اهداء شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها