رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان:

طرح 46 هزار هكتاري دشت سيستان 65 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: طرح آبياري 46 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان به وسيله لوله تا كنون 65 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۱۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان مجتبی پیری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه بازید استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان گفت: این طرح در سال ۹۳ بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان مصوب و اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری آن به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

وی افزود: همچنین ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار نیز برای تکمیل این طرح در خرداد ماه  سال جاری در هیات دولت به تصویب رسید.

پیری بیان کرد: این طرح بزرگ در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب ۱۶ ناحیه عمرانی با ۱۷ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۲ دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست.

رئیس جهاد کشاورز سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب اختصاصی از طریق این طرح در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان به وسیله لوله تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ که 21 کارگاه با ۲۱ پیمانکار در منطقه سیستان مشغول به کار هستند.
ارسال نظرات