یک کارشناس بسیجی در حوزه اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

آموزش نیروی انسانی سرمایه گذاری پر سودی محسوب می شود

فرشید موفق گفت: آموزش نیروی انسانی سرمایه گذاری پر سودی به شمار می آید، که بازده آن در واقع یکامر حیاتی و اجتناب نا پذیر است که باید به طور مستمر در سازمان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۰۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

 َفرشید موفق یک بسیجی فعال و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: هر سازمانی به افراد آموزش دیده و متخصص که یکی از مؤثرترین عوامل در توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی هر کشور به شمار میرود نیاز دارد تا مأموریت خود را به انجام برساند.اگر توانائیهای کارکنان موجود سازمان پاسخگوی این نیاز باشد آموزش ضرورت چندانی ندارد اما اگر کارکنان سازمان داراي دانش، اطلاعات، مهارتهای لازم و مناسب نباشند سازمان را دچار مشکلات و ضایعات عدیده مالی و اداری و غیره خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  تکنولوژی به سرعت رشد می کند افزود: بنابراین کارکنان متخصص و ماهر هم درزمان کوتاهی پس از استخدام نیازمند دریافت دانش و مهارت می باشند. بسیاري از مدیران ارشد سازمانها بر این ادعا هستند که نیروی انسانی آنها سرمایه های واقعی در سازمان های شان هستند. اما با مطالعه ای ساده میتوان پی برد که چندان بر این اعتقادخود پایبند نیستند، چرا که اگر بر آوردن نیازهاي عاطفی، مادی وارتباطاتی نیروی انسانی را محوراصلی مدیریت نیروی انسانی در سازمانها قرار دهیم، خواهیم دید که به طور مثال به برخی از نیازهاي اساسی کارکنان در سطح سازمان ها از جمله: نیاز به آموزش و بهسازی آموزش و توسعه منابع انسانی در سازمان کارکنان،که یکی از رموز موفقیت سازمانها در دنیای پر شتاب امروز می باشد، توجه چندانی نمی شود.

موفق خاطرنشان کرد: آموزش نیروی انسانی سرمایه گذاری پر سودی به شمار می آید، که بازده آن در واقع یک امر حیاتی و اجتناب نا پذیر است که باید به طور مستمر در سازمان مورد توجه قرار گیرد، چراکه آموزش یکی از راههای اصولی و منطقی هدایت تلاشهای کارکنان در سازمان است وباعث به کارگیری استعدادهای نهفته، به کار اندازی قدرت تخیل و به وجود آمدن حسن انعطاف پذیری فکری لازم در کارکنان خواهد شد.

ارسال نظرات