فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی سیستان و بلوچستان:

شهدا با شهادت خود امر به معروف را در جامعه احیا کردند

فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی سیستان و بلوچستان گفت: شهدا با اهدا خون خود معروف را در جامعه احیا کردند و امروز ما باید به معروفات خود که ادامه دادن راه شهداست عمل کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۸۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

سردار قربان محمد اشعری، فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار بسیج  در زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی است که اگر افرادی به قدر کفایت به انجام آن اقدام کنند، از دیگران ساقط می‌شود؛ و اگر همهٔ افراد آن را ترک کرده باشند، چنانچه شرایط آن موجود باشد، همهٔ آنها ترک واجب کرده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که عالى‌ترین و پرفضیلت‌ترین مرحله از مراحل امر به معروف و نهى از منکر است که امام حسین(ع) به آن اقدام کرد، افزود: هدف امام حسین(علیه السلام) از قیام در برابر بنی امیه فقط اصلاح جامعه اسلامى و احیاى امر به معروف و نهى از منکر بوده است.
 
سردار اشعری با تاکید بر این مطلب که رسالت مهم مسئولین در جامعه امروزی این است که مردم را به معروف دعوت  و از منکرات دور کنند بیان کرد:  شهدا افراد شایسته ای هستند که با گام برداشتن در مسیر صحیح و الهی به رسالت خود که احیای این دو فریضتین الهی بود  عمل کردند و پاداش خود را که شهادت بود،  دریافت کردند.
 
فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهدا با اهدا خون خود معروف را در جامعه احیا کردند و امروز ما باید به معروفات خود که ادامه دادن راه شهداست عمل کنیم.

اشعری اذعان داشت: بزرگترین درس معروفی که شهدا به ما دادند دفاع از ارزشها، آزادگی و ایثار است و باید این معروفات را حفظ و از آنها به خوبی پاسداری کنیم.

ارسال نظرات