احتمال قطعی برق هرمزگانی ها در صورت کاهش نیافتن مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: اگر مشترکان در مصرف برق صرفه جویی نکنند، به علت کاهش تولید برق، مجبور به قطعی برق در استان می‌شویم.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۰۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمد ذاکری افزود: مصرف برق در استان در ساعت اوج مصرف به دو هزار و ۵۰ مگاوات می‌رسد که ۵۰ مگاوات بیشتر از اوج مصرف پیش بینی شده در استان است.

وی گفت: اگر مشترکان خانگی ۱۰ درصد معادل ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق در ساعات دوازده ظهر تا شش بعد از ظهر صرفه جویی کنند نیاز به قطعی برق و خاموشی نیست، اما در غیر این صورت مانند چند روز گذشته مجبور به قطعی برق به صورت نوبتی در سراسر استان خواهیم بود.
ذاکری افزود: علت کمبود برق در کشور افزایش دما در نقاط مرکزی و شمالی کشور و همچنین کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی بدنبال کاهش بارندگی و حجم آب سد‌ها است که تولید برق از ۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید برق به چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار مگاوات کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با عذرخواهی از مشترکان به علت قطع برق در ساعاتی از روز افزود: پاسخ گویان سامانه ۱۲۱ در طول ساعات شبانه روز پاسخگوی مشترکان هستند، اما در زمان‌هایی که تماس‌ها به صورت انبوه و پر شمار است، مدت انتظار برای پاسخ افزایش می‌یابد که تلاش می‌شود بوسیله سامانه به مشترکان پاسخ داده شود.
ذاکری گفت: اکنون نظارت ویژه‌ای بر مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های دولتی اعمال می‌شود و در صورت مشاهده مصرف برق پس از ساعات اداری، برق ادارات متخلف قطع می‌شود.
وی افزود: از مردم استان خواهشمندیم که در ساعات اوج مصرف سعی کنند از لوازم سرد کننده کمتری استفاده کنند تا بتوان برق مردم سراسر استان را بدون مشکل تامین کرد.
ارسال نظرات