رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بشاگرد:

فعالیتهای فرهنگی در روستاهادر قالب برنامه های هنری گنجانده شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بشاگرد گفت: فعالیت های انجام شده فرهنگی هنری روستائیان در شهرستان در قالب برنامه های هنری اداره ارشاد ثبت و گنجانده می شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۹۳۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، خلیل نوری پور در گفتگو با خبرنگاران،گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهر یا روستا با تعریف شناسنامه فرهنگی و هنری خود در قالب مشخص جهت شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری روستائیان در زمینه های شعر و موسیقی، مولف کتاب، طراحی، نقاشی، خطاطی، عکاسی، فیلم، مستند سازی و همچنین استعدادیابی از میان علاقمندان می توانند دوره های تخصصی برگزار کنند.

نوری پور بیان داشت: تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری روستائیان در برنامه‌های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گنجانده می‌شود که می تواند شامل برنامه های اوقات فراغت کانون‌های مساجد  در روستاها قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بشاگرد گفت: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاهها، جشن‌های ملی و مذهبی برگزاری کلاس‌های قرآنی از فعالیت‌های آینده است.

نوری پور عنوان داشت: مدیران کانونهای مساجد  می توانند برنامه‌های اوقات فراغت که از ۱۰ تیرماه تا ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد هست را جزء برنامه های خود داشته باشند و  در سامانه سجا یا همان سامانه بچه‌های مسجد همه فعالیت‌های کانون را ثبت کنند.

نوری پور گفت: یکی از موضوعات مهم در سند راهبردی کانون‌ها مساجد این است که این طرح به صورت دورهای آموزشی در استان قم و با پیرامون مجموعه صحیفه سجادیه برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بشاگرد بیان داشت: مدیران کانون‌ها با ثبت نام در سامانه و ارائه طرح می‌توانند یکی از سه عضو یا مدیر کانون یا رابط کانون یا مسئول واحد خواهران در این دوره شرکت کند که هزینه آن ۵۰درصد بر عهده خود شخص و ۵۰ درصد دیگر برعهده کانون است.

نوری پور گفت: مدیران کانون‌ها می‌توانند در دهه کرامت فعالیت‌های کانون‌ها را در محور مسابقه کتابخوانی تحت عنوان حدیث کرامت وارتباط با خیرین جهت جذب و کمکهای مالی آزادی زندانیان و جشن شادی و همچنین اعزام زائر اولیها برای زیارت حضرت معصومه (س) با هزینه ایاب و ذهاب خود شخص و مکان و پذیرایی بر عهده مسئولان در قم است اسامی را جهت اعزام اعلام کنند تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات