خبرهای داغ:
نایب رئیس هیات مدیره نظام پرستاری آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی با کمبود کادر پرستاری روبروست

نایب رئیس هیات مدیره نظام پرستاری آذربایجان شرقی در جلسه ای بررسی مشکلات پرستاران بیمارستان امام حسین(ع) هشترود گفت: کمبود نیرو و کادر پرستاری در مراکز درمانی استان مشهود بوده و این مشکل در شهرستان هشترود حاد است.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۰۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد ارشدی افزود: با  رویه ای که وزارت بهداشت و درمان در پیش گرفته، پرستاران جدید به  حوزه درمان کشور اضافه نمی شود و با این روند  تا ۱۵ سال آینده کمبود پرستار در مراکز درمانی جبران نخواهد شد. 

وی به عمل نشدن قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران اشاره و بیان کرد: این قانون فقط در یک صفحه کاغذ مانده و به خاطر تامین نشدن منابع مالی اجرا نمی شود.

ارشدی با بیان اینکه در حوزه آموزش با مشکل مواجه هستیم، اظهارداشت: متاسفانه دانشجویان در بعضی از مراکز علمی از جهت کیفیت آموزشی شرایط خوبی ندارند و ما در آینده نزدیک با حجم زیادی از باسوادان بی سواد مواجه خواهیم شد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه گفت: تا هفته دولت امسال بخش دیالیز بیمارستان چاراویماق افتتاح خواهد شد و با افتتاح این بخش در شهرستان چاراویماق بار ترافیکی مراجعه از این شهرستان به هشترود کم خواهد شد.

جواد بابایی با بیان اینکه 918 مورد اعزام بیمار از بیمارستان امام حسین(ع) هشترود در یکسال گذشته صورت گرفته است، افزود: اکثر این اعزام ها به خاطر کمبود برخی دستگاه ها از جمله آندوسکوپی _ سی تی اسکن و برخی پزشکان متخصص از جمله ارتوپد می باشد.

 مسئول پرستاری بیمارستان امام حسین(ع) هشترود نیز گفت: با توجه به اینکه پر حادثه خیزترین قسمت اتوبان پیامبر اعظم(ص) حد فاصل میانه تا بستان آباد در این شهرستان قرار دارد و اکثر تصادقات و بیماران تروما به این بیمارستان ارجاء داده می شوند این بیمارستان نیازمند تجهیزو تکمیل به بروزترین دستگاهها می باشد اما نبود برخی امکانات باعث می شود بیماران به شهرهای دیگر اعزام شوندکه این مستلزم هزینه برای بیمارستان و بیمار می شود.

علی رستمی افزود: عدم پرداخت معوقات پرسنل، عدم پوشش بیمه ای بیش از سه نفر در آمبولانس، نبود رادیولوژی دیجیتال، نبود کارشناس ایمنی و چندین مورد دیگر از مشکلاتی است که این مرکز درمانی با آنها مواجه است.      

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته 90 مادر زایمان بی درد LDR انجام دادند و 50 مادر نیز در کلاسهای آموزشی زایمان فیزیولوژیک شرکت نمودند افزود: دربیمارستان هشترود با همکاری متخصص زنان، تیم مامایی و متخصص بیهوشی زایمان بی دردLDR انجام می گیرد.

رستمی گفت: از معوقات پرستاران دی 96 و کارانه تیر 96 داده شده است.

دکتر فارق فقهی رئیس بیمارستان امام حسین(ع) هشترود نیز از خیرین خواست توجه خاصی به این بیمارستان در جهت تجهیز برخی دستگاه ها داشته باشند.

وی گفت: رادیولوژی دیجیتال به خاطر 500 میلیون ریال راه اندازی نشده و اگر خیرین بتوانند کمک مالی 500 میلیون ریال بکنند این دستگاه که یکی از نیازهای این شهرستان است افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها