رئیس دادگستری بروجرد:

رفع تصرف ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی در بروجرد

رئیس دادگستری بروجرد گفت: در سه‌ماهه نخست امسال رفع تصرف از ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی بروجرد صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۳۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حمیدرضا بوالحسنی امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان بروجرد اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال 103 هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و تحویل اداره منابع طبیعی شده است.

وی با اشاره به موضوع اقدام برخی تعاونی‎ها در واگذاری زمین به اعضای خود در قسمت اراضی منطقه گیجالی عنوان کرد: با توجه به خرید قولنامه‎ای این اراضی اینک اعضای تعاونی‎ها با مشکل واگذاری و صدور سند مواجه شده‎اند، بنابراین باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

بوالحسنی با تأکید بر جدیت دستگاه قضا در حفاظت از اراضی منابع طبیعی تصریح کرد: در این راستا طی ماهه نخست امسال 103 هکتار از این اراضی رفع تصرف‌شده‌اند.

وی همچنین از تشکیل شعب اختصاصی رسیدگی تخلفات صورت گرفته در خصوص اراضی ملی و منابع طبیعی خبر و ادامه داد: این شعب در دادگاه و دادسرای بروجرد به‌صورت ویژه به موضوع تغییر کاربری‎ها و تخریب اراضی پرداخته و با متخلفان برخورد می‎کنند.

رئیس دادگستری بروجرد از ضعف فرهنگ‌سازی در حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی در این شهرستان یاد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مهم محقق نشود، شاهد مشکلاتی مانند تصرف اراضی و تغییر کاربری آن‎ها هستیم.

بوالحسنی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کم‌آبی‎ و کشت محصولات آب‎دوست در بروجرد اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل اقدامات نادرستی که درگذشته انجام‌شده است، اکنون اصلاح برخی امور سخت و دشوار است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات