رئیس کل دادگستری لرستان :

زمانی برای آزمون و خطای مدیران وجود ندارد

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: زمانی برای آزمون و خطا و برنامه‎های ناقص وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۶۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جعفر بدری امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی  شهرستان بروجرد  با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاه‎های اجرایی این است که اقدامات آن‎ها در حفاظت از اموال عمومی جدی نبوده و کارهایشان صرفا برای رفع مسؤولیت انجام می‎شود.اظهار کرد: زمانی برای آزمون و خطا و برنامه‎های ناقص وجود ندارد.

وی عنوان کرد: یک مرحله از ضعف نظارت دستگاه‎ها این است که اجازه تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز در آن‎ها داده می‎شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: عده‎ای زمین‎های دولتی را تبدیل به رستوران و سفره‎خانه کرده و زمانی که رونق می‎گیرند، مدیران دستگاه‎های مرتبط به فکر برخورد با این افراد می‎افتند.

بدری ادامه داد: در برخی از حوزه‌های قضایی گفته می‎شود که بعضی از ادارات چندین پرونده تخلف را برای رسیدگی به دستگاه قضا می‎آورند، حال آنکه این تخلفات در طول سال اتفاق افتاده و در زمان خود نسبت به برخورد با آن‎ها اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد:‌ اینگونه نیست که به متخلفان اجازه داده شود که اقدام به تغییر کاربری اراضی ملی کرده و آن‎ها را به تصرف خود درآوردند و آنگاه قرار باشد با این افراد برخورد شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با متخلف خواندن شرکت‎های خدمات‎رسان در خدمات‎دهی به بناهایی که با تغییر کاربری اراضی ملی احداث شده‎اند، افزود: زمانی که اجازه داده می‎شود که تغییر کاربری رخ داده و ساخت و ساز انجام شود، برخورد با متخلفان دشوار می‎شود.

بدری بر ضرورت تقویت نظارت از سوی دستگاه‎های متولی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری‎ها و تصرف اراضی دولتی تاکید و تصریح کرد: انتظار می‎رود که کارها در زمان خود انجام شده و به آینده موکول و محول نشود.

وی بیان کرد: انتظار می‎رود که دستگاه‎های اجرایی متولی در زمان مقتضی نسبت به جلوگیری از وقوع تخلف و برخورد با متخلفان اقدام کنند، نه آنکه پس از وقوع آن‎ها و برای رفع تکلیف موارد را به دستگاه قضا ارجاع دهند.

رئیس کل دادگستری لرستان حفاظت از اموال عمومی و حمایت و پشتیبانی از مدیران با انگیزه و جدی را از برنامه‎های دستگاه قضا در لرستان برشمرد و افزود: متاسفانه در برخی از مناطق استان زمانی که مدیر می‎خواهد به وظایف قانونی خود عمل کند، علیه او برنامه‎ریزی و توطئه می‎شود و یا به دنبال تغییر و جابجایی مدیر هستند.

بدری در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص اراضی ملی شهرستان بروجرد گفت: تعیین تکلیف قراردادهایی که در قالب آن‎ها اراضی دولتی برای اجرای طرح‎هایی در اختیار افراد قرار  گرفته است، یکی از اولویت‎های مهم کاری در این شهرستان است.

وی از تصمیم جدی دستگاه قضا برای مقابله با سوء استفاده‎های افراد از اراضی دولتی خبر و ادامه داد: گاه افرادی برای اجرای طرح‎هایی این اراضی را در اختیار می‎گیرند، اما معلوم نیست که طرح چه زمانی اجرا می‎شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: باید اینگونه طرح‎های بلاتکلیف در بروجرد شناسایی و پیگیری شود و درصورتیکه طرحی متوقف مانده و یا فردی انگیزه کار را ندارد، مالکیت اراضی مجددا به دولت برگردانده شود.

بدری سپس خطاب به مدیران گفت: زمانی برای آزمون و خطا، فرصت‎سوزی و از دست دادن منابع وجود ندارد، بنابراین باید با ورود به هنگام به مسائل راه را برای تعرض به اراضی ملی و تصرف آن‎ها بسته و با متخلفان برخورد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات