نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

تیم اقتصادی دولت چوب حراج به منابع کشور زد/سوءاستفاده از ارز‌های دولتی توسط برخی افراد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تیم اقتصادی دولت با تصمیمی که در حوزه ارزی کشور گرفت، چوب حراج به منابع کشور زد.
کد خبر: ۹۰۳۲۷۳۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب؛ درخصوص عملکرد دولت برای مدیریت بازار ارز گفت: واقعیت این است که اصرار دولت در توزیع ارز تک نرخی باعث شد تا فضای اقتصادی کشور، امنیتی و در نهایت زمینه برای رانت عده‌ای از افراد فرصت طلب فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ایرادات فراوانی در پرداخت ارز دولتی وجود داشت، اظهار کرد: متاسفانه پرداخت ارز دولتی به گونه‌ای بود که براساس گزارشات حتی آژانس‌های مسافری از فرصت استفاده کرده و با اجاره کارت ملی افراد، موفق به دریافت ارز مسافرتی شده و با فروش آن در بازار آزاد میلیاردها تومان سود به جیب زدند.

سوءاستفاده از ارز‌های دولتی توسط برخی افراد 

سلیمی با انتقاد از نبود نظارت بر ارز دولتی پرداختی، گفت: متاسفانه عده‌ای از ارز دولتی استفاده کرده‌اند که نیاز واقعی به ارز نداشته‌اند و حتی به کالاهایی ارز تخصیص یافته که نیاز کشور نبوده است؛ نمونه اینکه افرادی برای واردات خوراک دام ارز دولتی دریافت کردند و به جای آن گوشی وارد کردند یا خودروسازان با ارز دولتی واردات انجام دادند و در عوض خودرو را با نرخ ارز آزاد در بازار به فروش رساندند.

تیم اقتصادی دولت چوب حراج به منابع کشور زد 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه تیم اقتصادی دولت با تصمیمی که در حوزه ارزی کشور گرفت، چوب حراج به منابع کشور زد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه روزانه یک‌هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود، گفت: در چنین شرایطی دولت بایستی جلوی چاپ اسکنان را بگیرد و اگر تدبیر درستی در این زمینه اتخاذ نشود دودش به چشم اقشار کم‌درآمد جامعه خواهد رفت.

انتشار اوراق قرضه در هیچ دولتی به اندازه این دولت نبوده است

وی افزود: اختیارات این دولت نسبت به دولت‌های اسبق بی‌سابقه بوده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی در حوزه سیاسی اختیار نداشته است؛ حتی در حوزه اقتصادی نیز رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که دولت هر تصمیمی که در حوزه اقتصاد می‌گیرد را ابلاغ و اجرایی کند.

سلیمی با تاکید بر این موضوع که حتی در حوزه انتشار اوراق قرضه تنها این دولت بوده که چنین حجمی از اوراق را منتشر کرده است، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز مکرر اعلام آمادگی کرده که لوایح و تصمیمات ارائه شده از سوی دولت به مجلس را خارج از نوبت بررسی می‌کند.

تیم اقتصادی دولت توان مدیریتی لازم را ندارد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: علیرغم  تمامی اختیاراتی که دولت دارد مشخص نیست که چرا نمی‌تواند، اقتصاد را مدیریت کند و امروز با این همه مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه با تمام توان در کنار دولت هستیم و به آن کمک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هرچند انتقادهای را به دولت داریم ولی در برابر خارجی ها در کنار دولت هستیم.

منبع: دانا
ارسال نظرات