خبرهای داغ:
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند:

برداشت بیش از 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوند

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند از برداشت بیش از 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۸۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

برداشت بیش از 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوندحسین خردمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: کار برداشت انواع زردآلوهای پیش‌رس و تابستانه از ۴۰۰ هکتار باغ‌ مثمر نهاوند آغاز و تاکنون صدها تن روانه بازار مصرف‌ شده است.

وی افزود: در شهرستان نهاوند نزدیک به ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انواع زردآلوهای پیش‌رس بهاره و تابستانه با درختان مثمر و تازه کاشت است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های زردآلو بیش از ۳۶۰ هکتار مثمر و مابقی نیز تازه کاشت و غیر مثمر هستند که به‌طور میانگین از هر هکتار ۱۱ تن محصول از این باغ‌ها برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با اشاره  به برداشت بیش از 4 هزار تن زردآلو از باغ‌های نهاوند تصریح کرد: بارش‌های بیش از اندازه بهار و سرمازدگی موجب کاهش و ایجا لکه بر روی زردآلوها شده است.

خردمند اظهار داشت:  به‌طور متوسط هر هکتار باغ زردآلو برای چهار نفر به‌صورت مستقیم وهشت نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال فصلی می‌کند و این محصول در صنایع غذایی و انواع کمپوت و مرباجات کاربرد زیادی دارد.

وی بیان کرد: بیشترین باغ‌های زردآلوی نهاوند در بخش مرکزی و روستاهای تکه، کوهانی، جهان‌آباد، رضی آباد طائمه، شعبان، بیان و حومه نهاوند و بخش خزل و زرین‌دشت و گیان قرار دارند.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰هکتار از زمین‌های مستعد نهاوند به کاشت محصولات باغی شامل انواع سیب، گلابی، هلو، زردآلو، شلیل، گردو، گیلاس اختصاص دارد که سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات باغی از باغ‌های نهاوند برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات