خبرهای داغ:
برای سومین سال متوالی؛

جشنواره فطیر سنتی و غذاهای محلی در هریس برگزار شد

سومین جشنواره فطیر سنتی،غذاهای محلی و توانمندی های روستایی با حضور استاندار آذربایجانشرقی، مسئولان استانی و شهرستانی در روستای تاریخی «خشکناب» شهرستان هریس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۱۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این جشنواره که شامل غذاهای سنتی، داروهای گیاهی، فطیر، ختاب، صنایع دستی و تولیدات روستایی شهرستان هریس بود در قالب70 غرفه در معرض دید عموم قرار گرفت.
فطیر سنتی از جمله سوغاتی های شناخته شده هریس است که به شکل مغزدار، ساده، کنجدی و کره ای تهیه می‌شود و با طعم خوش، مزه ماندگاری مناسبی دارد.
فطیر هریس در آذربایجان شرقی منحصر به فرد بوده و آوازه خاصی دارد و علاوه بر شهرستان های آذربایجان شرقی به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
در جشنواره غذاهای سنتی هریس حدود 20 هزار نفر از استان های تهران،زنجان، ارومیه و شهرستان های همجوار و تبریز ،پارس آباد و میانه شرکت کرده بودند.
استاندار آذربایجانشرقی در این جشنواره با اشاره به جمعیت زیاد شرکت کننده و علاقمند در جشنواره فطیر سنتی گفت: سال گذاشته 10 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و امروز شاهد بازدید بیش از 20 هزار نفر هستیم.
مجید خدابخش افزود: دو روستا در شهرستان هریس در زمینه رفع بیکاری به نحو احسن عمل کرده اند و باید الگویی برای سایر روستاهای منطقه شود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در یکی از این روستاها لباس و در دیگری گاو صندوق تولید می شود و حتی یک نفر بیکار هم در آن ها وجود ندارد.
وی اظهار داشت: این الگویی برای ماست که می توانیم شهری ایجاد کنیم که بیکار نداشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها