نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

اوج نشاط روستایی در دسترسی آسان به خدمات درمانی و تحصیلی و رفاهی در روستاهاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت تقویت و گسترش نشاط و شادابی در روستاها تاکید کرد و گفت: اوج شادابی و نشاط روستایی فراهم نمودن سفره رنگین و دسترسی آسان به خدمات درمانی و تحصیلی و رفاهی در روستاهاست.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۱۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ آیت اله علی خاتمی در همایش دهیاران استان، با اشاره به اینکه برای افزایش نشاط و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی باید صرفه‌ی اقتصادی زندگی روستائیان را افزایش داد، اظهار کرد: اگر در روستاها رفاه و اشتغال توسعه یابد، مردم برای زندگی با نشاط در این مناطق انگیزه و اراده خواهند یافت و برای توسعه بیشتر، مشارکت خواهند کرد.
وی بر اهمیت مدیریت منابع طبیعی و استفاده بهینه از آب و خاک و انرژی در روستاها تاکید کرد و افزود: برای ایجاد نشاط واقعی در روستاها باید شیوه های صحیح مدیریت منابع و کشاورزی درست و به‌صرفه را به روستائیان آموزش داد و با ترویج الگوی کِشت مناسب، با آب و زحمت کمتر به محصول بهتری برسند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: کشاورزی سنتی و کاشت آبی بدون توجه به ویژگی های منطقه‌ای، علاوه بر نابودی منابع طبیعی، با کاهش بازدهی کشاورزی، شادی و نشاط روستایی را هم از بین می برد.
آیت اله خاتمی در سخنان خود، تولید شهر و شهرستان از میان روستاها بدون دستیابی به توسعه کافی را آفتی برای تقسیم‌بندی جغرافیایی مناطق دانست و گفت: متاسفانه برخی از شهرها فقط اسما شهر شده اند ولی زیرساخت های درآمدی آنها هنوز همچون روستاها مبتنی بر کشاورزی و دامداری است.
امام جمعه زنجان در ادامه، فرصت ارائه خدمت به مردم را بسیار اندک و مغتنم دانست و اظهار کرد: دهیاران باید در ۴ سال فرصت خدمت خود، هم برنامه های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و هم بلندمدت در راستای شناسایی مشکلات و مسائل روستایی و رفع آن‌ها داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به مسائل سیاسی کشور و مقاومت در برابر دشمنی های آمریکا اشاره و تاکید کرد: ایرانیان هرگز تسلیم نشده و زیر ستم دشمنان نخواهند بود و نه تنها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، بلکه از گروه‌های مقاومت حمایت می کند که همین مواضع موجب خشم دشمنان است.
نماینده ولی فقیه در استان در زمینه سیاست های داخلی کشور نیز تصریح داشت: در شرایط کنونی جامعه که فضای رقابت های انتخاباتی به پایان رسیده است، باید در فضای رفاقتی و بالندگی، از بیان نظرات اختلاف‌انگیز پرهیز نمود و بدون بالابردن مطالبات مردم در جهت عزت و اقتدار کشور گام برداشت.
آیت اله خاتمی تاکید کرد: باید دست در دست هم برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب، سربلندی ایران و استقلال و خودکفایی کشور و استان تلاش کنیم.

ارسال نظرات