خبرهای داغ:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

ورودی آب به سدهای استان با کاهش روبرو شده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در کارگروه گردشگری و خدمات سفر هشترود با بیان اینکه بارندگی در استان ۲۷ درصد افزایش یافته، گفت: سدهای استان با کاهش ورودی آب مواجه هستند.
کد خبر: ۹۰۳۳۶۹۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجتبی جلیل زاده میانگین مصرف آب در استان را بسیار بالاتر از میانگین دنیا دانست و افزود: در استان به ازای هر نفر 230 لیتر آب در روز مصرف می‌شود که استاندارد مصرف روزانه برای هر نفر 160 لیتر است.

وی اضافه برداشت از چاه‌های مجاز آب را آسیب به منابع آب های زیرزمینی عنوان و بیان کرد: برای جلوگیری از اضافه برداشت‌ها نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب را برای امسال ضروری است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان ادامه داد: شهرستان هشترود رتبه نخست در بخش آبزی پروری در استان را دارد و سد سهند هشترود در صورتی که آلودگی محیطی نداشته باشد می تواند به پرورش ماهی اختصاص داده شده و به مجتمع تفریحی گردشگری بزرگ استان تبدیل شود.

جلیل زاده اضافه کرد: سدهایی که با هدف تامین آب شرب ایجاد شده پرورش ماهی امکان پذیر نیست.

معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم از صدور 70 مجوز بوم گردی از اول امسال در استان خبر داد و افزود: 50 مجوز هم در دست بررسی است.

ورودی آب به سدهای استان با کاهش روبرو شده است

فرشاد رستمی گفت: برای رویداد تبریز2018 نزدیک به 163 رویداد،200 منطقه طبیعت گردی و پنج مسیر گردشگری با اعتبار هفت هزار میلیارد پیش بینی شده بود که در نهایت در استان هزارو 500 میلیارد تصویب شد ولی پس از کش و قوس در راهروهای مجلس و برنامه و بودجه و با خشکسالی بودجه 680 میلیارد ریال ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برای این رویداد مهم برای کل استان برنامه در نظر گرفته شده است.

رستمی با انتقاد از میزان زیاد عوارض در آزاد راه پیامبر اعظم(ص) گفت: متاسفانه اکثر مسافران ورودی به استان از این افزایش گله دارند و نبود سرویس بهداشتی و کمپ های استراحت گاه مزید بر این گله مندی است.

فرماندار هشترود هم از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت پل معلق در قلعه ضحاک خبر داد و افزود: مرکز سایت قلعه ضحاک با قدمت چندین هزار ساله متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است.

امین امینیان از سرمایه گذاری سه میلیارد ریالی ازاعتبارات متمرکز گردشگری طی امسال در ساخت تفرجگاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه در این قلعه خبر داد.

وی از افزایش عوارض در آزاد پیامبر اعظم محدوده هشترود تا بستان آباد انتقاد و بیان کرد: مسافران هشترودی هم باید در این عوارض عوارضی بدهند هم در عوارضی تبریز بستان آباد که ظلم مصاعف است.

امینیان اضافه کرد: در مصوبه جلسه آزادراه های کشور و مدیرکل راهداری بر کاهش عوارض در این مسیر تاکید شده بود اما هنوز اجرایی نمی شود.

وی خواستار ایجاد تقاطع همسطح یا بصورت یکطرفه در مسیر تبریز به زنجان برای بقعه بایزید بسطامی در روستای تارقلی شد و گفت: نبود راه ورود و خروج از آزاد راه موجب شده مسافران نتوانند از این بقعه بازدید داشته باشند.

فرماندار هشترود از برگزاری جشنواره ورزش های آبی و ماهیگیری در سد سهند خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها