مسئول بسیج اصناف یزد مطرح کرد:

فروشگاه‌های بزرگ در افزایش قیمت اجناس نقش دارند/ بازاریان یزد پیشتاز در محرومیت‌زدایی

مسئول بسیج اصناف یزد گفت: عده‌ای سرمایه‌گذار فروشگاه‌های بزرگ را راه‌اندازی می‌کنند و درنهایت با ارائه قیمت به تولیدکننده باعث می‌شوند تا قیمت جنس بالا رود.
کد خبر: ۹۰۳۴۰۲۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «اصغر سلمانی» مسئول بسیج اصناف یزد در نشست خبری با موضوع بازار، بسیج و توسعه پایدار اقتصادی گفت: از اصناف و بازاریان تشکر ویژه می‌کنم که در حوزه‌های مختلف مخصوصاً محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه باید بیشتر به ظرفیت‌های بازار بپردازیم، اذعان کرد: اتحادیه‌های مختلف با راه‌اندازی مؤسسات خیریه و صندوق‌های قرض‌الحسنه اقدام به کمک به مستضعفین و نیازمندان کرده‌اند.

سلمانی ادامه داد: در سال گذشته اتفاق تلخ زلزله کرمانشاه و کوهبنان رخ داد؛ کمک‌رسانی اصناف و بازاریان واقعاً ستودنی بود تا جایی که برخی روسای اتحادیه‌ها شخصاً به راه افتاده و به‌طور جد پیگیر جمع‌آوری کمک برای مردم زلزله‌زده از بازاریان بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازاریان حتی در شرایط سخت کنونی بازار دست از اقدام خیر خود نکشیده‌اند، خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان یزد در بحث تأمین جهیزیه، کمک به خانواده‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست، کمک به بیماران صعب‌العلاج، ارائه سبد کالا، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ... اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

مسئول بسیج اصناف یزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هنوز هم بانک‌هایی هستند که بانکداری اسلامی را انجام می‌دهند؛ بانک قرض‌الحسنه رسالت و بانک قرض‌الحسنه مهر دو بانکی هستند که با پرداخت وام با کارمزد ۲ درصد بازاریان ما را حمایت می‌کنند و در مقابل برخی از بانک‌ها که با سود‌های کلان برخی را زمین‌گیر کرده‌اند این بانک‌ها به‌گونه‌ای کار می‌کنند که هم به نفع بازار و هم به نفع مردم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های بزرگی که الآن در کشور داریم قیمت‌گذاری و نبود نظارت بر آن است، گفت: اینکه عرضه اجناس مصرفی با قیمتی پایین‌تر از قیمت درج‌شده بر آن صورت می‌گیرد، توهین به شعور مصرف‌کننده است.

سلمانی افزود: فروشگاه‌های بزرگ تبلیغ عرضه کالا با تخفیف ۵۰ درصدی می‌کنند؛ این نشان‌دهنده آن است که یک جای کار می‌لنگد.

مسئول بسیج اصناف یزد با بیان اینکه بعضاً فروشگاه‌های بزرگ در تعیین قیمت نقش پررنگی دارند، خاطرنشان کرد: عده‌ای سرمایه‌گذار فروشگاه‌های بزرگ را راه‌اندازی می‌کنند و درنهایت با ارائه قیمت به تولیدکننده باعث می‌شوند تا قیمت جنس بالا رود؛ از طرفی این رفتار باعث می‌شود تا کسبه و بازاری با عنوان گران‌فروش به حساب بیاید و فروشگاه‌های بزرگ به‌عنوان یک ناجی جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه در فروشگاه‌های بزرگ مردم را فریب می‌دهند، افزود: واحد تولیدی ما برای اینکه فروش داشته باشد، مجبور است قیمت ارائه‌شده از سوی فروشگاه‌های بزرگ را بر روی محصول درج کند.

سلمانی اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه در استان را یکی از آسیب‌های جدی عنوان کرد و گفت: ۴۰۰ واحد ضایعات در یزد توسط اتباع بیگانه اداره می‌شود؛ در میدان میوه و تره‌بار مرکزی یزد بالای ۵۰ غرفه توسط اتباع بیگانه اداره می‌شود؛ اتباع بیگانه در کوره‌های آجرپزی مدیریت می‌کنند؛ درزمینهٔ گلخانه داری هم حضور فعال اتباع بیگانه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیامد‌های اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه فرار مالیاتی است، افزود: باید درزمینهٔ اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه تصمیم درستی گرفته شود؛ درزمینهٔ اقتصادی نیاز به فرماندهی در مرکز استان داریم تا بتوان مشکلات را حل کرد؛ جزیره‌ای عمل کردن و صرفاً گزارش دادن کمکی به اقتصاد استان نمی‌کند.
ارسال نظرات