جامعه شناس بسیجی در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

تربیت دینی اصلی ترین اهرم گسترش حجاب و عفاف

ابهری گفت: تربیت دینی اصلی ترین اهرم گسترش باورهای دینی مخصوصا حجاب بوده که در جامعه و مدارس ما به جای تربیت دینی، آموزش دینی گنجانده شده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۸۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
مجید ابهری جامعه شناس بسیجی کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون نقش دستگاه‎های مختلف فرهنگی و کوتاهی این دستگاه‏ها در امر حجاب و عفاف عنوان کرد: حجاب اصلی ترین رکن فرهنگی و بالاترین معیار اجتماعی در باورهای دینی ما است.

وی بیان کرد: متاسفانه نهادهای متولی و فرهنگی در زمینه حجاب به وظایف اصلی خود عمل نکرده و تنها به مقاله، سخنرانی و همایش در این زمینه اکتفا نموده‌اند.

ابهری گفت: تربیت دینی اصلی ترین اهرم گسترش باورهای دینی مخصوصا حجاب بوده که در جامعه و مدارس ما به جای تربیت دینی، آموزش دینی گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی بایستی باعث گسترش باورهای حجاب در فرزندان گردند و اصلی ترین الگوهای رفتاری ابتدا خانواده، والدین و سپس مربیان و آموزگاران و در مرحله سوم هنجار فرستان و چهره‎های محبوب اجتماعی، هنری و فرهنگی هستند.

ابهری اظهار داشت: حجاب اصلی ترین عامل بازدارندگی و جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی است، زیرا بعضی از زنان با عرضه نمودن فیزیکی خود باعث تحریک جوانان و گسترش فساد اخلاقی و رفتاری در جامعه می‎گردند.

وی عنوان کرد: حجاب همچون صدفی گرانبها، در عفت زنان را در خود نگهداری می‎کند، که از نگاه روان شناسی و رفتارشناسی مردان نیز باید در نگاه‎های خود حجاب داشته باشند.

ابهری در ادامه مطلب افزود: تنها زنان نیستند که باید حجاب خود را رعایت کنند، بلکه مردان نیز از نظر ظاهری و نگاه باید حجاب را رعایت نموده و باعث گسترش و تشویق این ارزش معنوی در جامعه گردند.

وی بیان کرد: بسیاری از بانوان غیر مسلمان هنگام آشنایی با معیارهای اسلامی به حجاب علاقه مند شده وآن را به طور کامل و جامع رعایت می‌کنند.
ارسال نظرات