برگزاری کلاس امداد و نجات در فارسان

کلاس آموزشی امداد و نجات با موضوع خود امدادی و دگر امدادی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۳۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری ؛ کلاس تخصصی امداد و نجات با موضوع خود امدادی و دگر امدادی در حسنيه الزهرا(سلام الله علیها) ناحيه مقاومت بسیج شهرستان فارسان برگزار شد.

مربي امداد و نجات دراین کارگاه آموزشی، گفت:نجات عبارت است از يک سری عملياتی که منجر به رهایی افراد زنده از شرايط بحرانی و به دام افتاده می شود و هم چنين انجام کمک های نخستين بر روی آنها که از وخامت حال افراد جلوگيری نمايد.

حمزه امينی درادامه با اشاره بهر خطراتی که معمولا برای نیروهای نظامی در حین عملیات رخ می دهد، روش های مقابله با نیش موجودات گزنده را تشریح کرد.

وی  با تإکید بر این نکته که کارهای عملی اساس آموزش های امداد و نجات است، مباحث تئوری را برای تفهیم مسئولیت ها و فهم اقدامات عملی ضروری دانست.

حمزه اميني در ادامه خاطر نشان کرد:مهارت انضباط و کار دسته جمعي که با اطلاعات فني توام باشد از جمله عوامل بسيار مفيد در عمليات نجات هستند.اين عوامل را فقط با کارهاي عملي  و واقعي مي توان به دست آورد.

وی در پایان گفت: کار نجات يک کار کاملا" فني است واجراي صحيح آن احتياج به اموزش و تمرين و مهارت هاي خاصي دارد.افرادي که بخواهند در مرحله اوليه و ابتدايي تا قبل از رسيدن دسته هاي متخصص و تعليم ديده عمليات نجات را انجام دهند بايستي توجه داشته باشند که چه کارهايي را بايد به مرحله اجرا بگذارند.

ارسال نظرات