مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان:

دشمن با تولیدات مبتذل فرهنگی در جامعه ایمان و اعتقاد مردم را خدشه‌دار ‌می کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان گفت: آنچه سبب تقویت و تحکیم بنیان خانواده می‌شود، مناسبات و روابط سرشار از عشق و محبت، احترام و همکاری، تعهد و وفاداری، صداقت و اعتماد و درستکاری پاکدامنی است.
کد خبر: ۹۰۳۴۳۶۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

حجت الاسلام مجتبی بامری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان در گفتگو با خبرنگار بسیج در سراوان، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام و آثار مثبت این فریضه در جامعه، خواستار فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فریضه در بین آحاد جامعه بصورت تذکر لسانی شد و گفت: جلوگیری از رواج منکر و مواردی که در این زمینه متصور است، نیازمند مساعدت و همکاری همگان است.

وی با بیان اینکه تمام کیان جامعه دینی ما مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به صورت یک فرهنگ حاکم در ارتباط انسانی و در روابط مردمی در بیاوریم آن زمان توانسته‌ایم اسلام را نهادینه کنیم، زیرا تمام ضایعات، ناشی از آن است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در شکل فرهنگی در جامعه، جایگاهی نیافته است.

بامری در رابطه با فرهنگ‌سازی امربه معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک فرهنگ‌سازی است تا به شکل فرهنگی در جامعه پیاده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سراوان تصریح کرد:انجام کار فرهنگی در همه امور و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باید در اولویت امور قرار گیرد، زیرا دشمن از راه‌ های فرهنگی نفوذ می‌کند و تولیدات ناسالم و مبتذل فرهنگی را در جامعه ترویج می‌دهد تا از این طریق بتواند ایمان و اعتقاد مردم به‌ ویژه جوانان را خدشه‌دار کند.

این مسئول ادامه داد: ترویج فرهنگ نقدپذیری که ارتباط مستقیمی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد، باید در راستای اصلاح و پیشرفت و توسعه ارزشمند خدمت‌رسانی و رسالتی که هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برعهده دارند و در راستای بهترین شکل تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حجاب و عفاف با تذکر لسانی در سطح دستگاه و جامعه در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان سراوان با توجه به افزایش استفاده از ماهواره و خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری که گریبان‌گیر خانواده‌ها خواهد شد، گفت: خانواده، نقش مهمی در انسجام اخلاقی، همبستگی اجتماعی، سلامت فردی و عمومی، تحقق جامعه سالم و تربیت اجتماعی دارد.

بامری گفت: آنچه سبب تقویت و تحکیم بنیان خانواده می‌شود، مناسبات و روابط سرشار از عشق و محبت، احترام و همکاری، تعهد و وفاداری، صداقت و اعتماد و درستکاری پاکدامنی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آگاهی بخشیدن به مردم در خصوص مضرات استفاده از ماهواره را در رأس امور اجرایی خود قرار دهند.
ارسال نظرات