رییس اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان ۵۰ موقوفه قرآنی دارد

رییس اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: از ۵۰ موقوفه قرآنی دارای پرونده در اوقاف استان تنها تعداد انگشت‌شماری در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۲۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت: در حال حاضر ۵۰ موقوفه قرآنی دارای پرونده در اوقاف استان ثبت شده، اما تنها تعداد انگشت‌شماری در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: علی‌رغم نیاز شدیدی که نسبت به وقف قرآنی در استان وجود دارد، بسیاری از این موقوفات به‌صورت زمین هستند، بنابراین نیاز به واقف و سرمایه‌گذارانی داریم که این موقوفات را به بهره‌برداری برسانند.

کوچکی با اشاره به اینکه سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن تنها یک درصد است، افزود: مدیریت اوقاف استان همچنین به دنبال آن است که توجه خیرین را در خصوص احیا و ساخت و ساز این موقوفات که بیشتر به صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در پایان خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف استان نیز در زمینه ایجاد موقوفات قرآنی تلاش بسیار خوبی دارد و امیدواریم با فعالیت انجمن یاوران وقف قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های تبلیغی، پایگاه‌های قرآنی بقاع متبرکه و مشاورین وقف استان شاهد رشد وقف قرآنی در استان باشیم.
ارسال نظرات