مدیردفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبرداد:

اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای مقاوم‌سازی مسکن مددجویان سیستان و بلوچستان

وام مقاوم سازی سه میلیاد و ۲۴۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی در قالب کمک بلاعوض به مددجویان ساکن مناطق شهری این استان در سال جاری پرداخت می شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۹۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان، مجید نجفی، مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح مسکن روستایی شامل مددجویانی که پرونده تحت حمایت آن‌ها در مناطق روستایی ثبت شده و فاقد مسکن یا دارای مسکن غیرقابل سکونت بوده، است.

وی افزود: باتوجه به تاکید دفتر مرکزی به منظور استفاده مددجویان مناطق روستایی فاقد مسکن از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس اولویت‌های حوزه حمایت و سلامت خانواده و سهمیه‌های اختصاص یافته به حوزه مسکن و ساختمان این نهاد برای تکمیل واحد‌هایی که از این تسهیلات استفاده کرده، اما تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده مبالغی به شکل تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه خرید و ساخت مسکن بر اساس اولویت‌ بندی مددجویان واجد شرایط انجام می‌شود، ادامه داد: باتوجه به اعلام سرانه کمک سرفصل‌های عمرانی در هر سال از سوی دفتر مرکزی رقم کمک متغیر بوده به طوری‌که بسته به مراحل ساخت مسکن مددجویان از یک حداکثر تا حداقل کمک را شامل می‌شود.

مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال جاری مبلغ کمک بلاعوض این نهاد در مناطق روستایی حدکثر ۱۵ میلیون تومان است، یادآور شد: سرانه پیش‌بینی شده کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان بر اساس  دستورالعمل خدمات مسکن مددجویی  و  متناسب با جامعه هدف مشخص شده است.

این مسئول اعلام کرد: برنامه‌های سال جاری در بخش مسکن شامل انعقاد تفاهم نامه ساخت ۸۰۰ واحد مسکن روستایی با همکاری این نهاد و سپاه، خرید و ساخت ۲۱۶ واحد مسکن شهری،۹۱۴ مورد تعمیرات منازل مددجویی و ۲۲۰ واحد بهسازی سرویس بهداشتی است.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۲۴ واحد مسکن شهری خرید، هزار و ۲۵۴ مورد تعمیرات منازل مددجویان ساکن مناطق شهری و روستایی و تکمیل واحد‌های نیمه تمام شهری و روستایی از محل اعتبارات عمرانی این نهاد انجام شده است.
ارسال نظرات