خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد

خدمات به اصناف ارائه نمی شود/ تولیدکننده و توزیع کننده با یکدیگر همسو نیستند

رئیس اتاق اصناف ارومیه گفت: در ازای دریافت مالیات به اصناف خدمات ارائه نمی شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۲۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم بزرگداشت جشن ملی اصناف با حضور رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت‌معدن و تجارت استان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و اصغر طاهری‌پور رئیس اتاق اصناف ارومیه در ارومیه برگزار شد.

در این مراسم اصغر طاهری‌پور به عنوان سخنران نخست با اشاره به اینکه اصناف یکی از مهم‌ترین نهادهای مدنی کشور محسوب می‌شوند، اظهار کرد: اصناف و بازاریان بخش اعظمی از تولیدات کشور و انجام کارهای خدماتی را برعهده دارند و با توجه به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی جایگاه و توجه به این قشر پیش از پیش ضروری است.

عملکرد اصناف در اقتصاد کشور مورد بررسی قرار بگیرد

وی با اشاره به اینکه در روز اصناف باید عملکرد اصناف در اقتصاد کشور مورد بررسی قرار بگیرد، اضافه کرد: انتخاب یک روز خاص به نام این قشر نشان از جایگاه والای اصناف در اقتصاد کشور دارد و با توجه به اصناف می‌توان با یک برنامه‌ریزی اصولی از ظرفیت‌های آنها بهره برد و در این دوران حساس اقتصادی کشور با اهمیت دادن به تولیدات داخلی و ایجاد بازار برای فروش آنها در کشور به سلامت از این مقطع حساس عبور کرد.

رئیس اتاق اصناف ارومیه با اشاره به تعدادی از مشکلات بازاریان عنوان کرد: اصناف در زمینه استفاده از تسهیلات بانکی بی بهره اند و در این راستا اصناف مطالبات بسیاری دارند و از سویی با توجه به رکود اقتصادی با الگوگیری از خارجی‌ها در گرفتن مالیات فشار زیادی بر روی اصناف و تولید‌کنندگان کشور آمده است.

وی ادامه داد: مسئولان چرا در زمینه ارائه خدمات به اصناف در ازای گرفتن مالیات از کشورهای خارجی الگو نمی‌گیرند و توجهی به ارائه خدمات به اصناف صورت نمی‌گیرد و تنها به صورت یک‌بعدی از یک سیستم خارجی الگو گرفته می‌شود و از آنجایی که زیرساخت‌های کشور برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده فراهم نبود، مسئولان تنها به یک بعد مالیات در کشورهای دیگر نگاه کرده و آن را در کشور پیاده کردند.

طاهری‌پور تصریح کرد: در بازار کشور تولیدکننده و توزیع‌کننده همسو نیستند چرا که تولیدات داخلی مطابق با درخواست‌ها و نیازهای مردم نیست در حالی که برای رفع این مشکل ابتدا باید از مردم نظرسنجی صورت گرفته و سپس مطابق آن تولید انجام شود نه آنکه تولیدکنندگان پس از تولید به دنبال بازاریابی باشند.

وی با اشاره به اینکه موضوع خدمات پس از فروش باید در کشور نهادینه و اجرا شود، بیان داشت: جمله اینکه«جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» بزرگترین خیانت به مصرف‌کننده بوده و این خود موجب سلب اعتماد مشتری می‌شد که با تلاش اصناف در ۹۰ درصد بازارهای استان دیگر تابلوی این نوشته و تفکر حاصل از آن برداشته شده است.

این مقام مسئول مطرح کرد: پوشاک کار مورد استفاده در برخی ادارات آذربایجان‌غربی اکنون از تولیدات داخلی تهیه می‌شود که پیش از آن از کشورهای خارجی وارد می‌شد و این نتیجه اعتماد مسئولان به اصناف و تولیدات داخلی است که در صورت اعتماد بیشتر با توجه به وجود ظرفیت و خلاقیت در بین تولید‌کنندگان داخلی رشد و رونق در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد.

آذربایجان‌غربی می‌تواند به هاب منطقه در زمینه حمل و نقل تبدیل شود

رضا حسینی در ادامه این مراسم با بیان اینکه نظام بین الملل و نظام سلطه درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشور است، گفت: در این میان اصناف به عنوان تامین‌کننده نیازهای شخصی مردم از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار هستند که در این راستا رعایت عدالت در ارائه خدمات و فروش نقش مهمی دارد.

وی اظهار کرد: در هزینه‌هایی که برای بقا کشور و مبارزه با نظام سلطه پرداخت می‌شود همه اقشار کشور باید در کنار هم بوده و با همدیگر هزینه این مبارزه را بپردازند و این به معنی موقعیت‌شناسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی افزود: امروزه دیگر سیستم عرضه و توزیع در جهان عوض شده است و اصناف ایران نیز باید خود را مطابق با شرایط جهان وفق دهند تا متناسب با نیاز بازارهای جهانی اقدام به تولید و فروش محصولات خود کنند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی دارد، تصریح کرد: اما مسئولان این استان تاکنون نتوانسته‌اند از این ظرفیت استفاده کنند در حالی که این استان می‌تواند به هاب منطقه در زمینه حمل و نقل و صادرات و واردات محصولات داخلی و خارجی تبدیل شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته کالا از مسیر ترکیه و آذربایجان غربی وارد کشور می‌شد در حالی که امروزه کالا از طریق جنوب به کشور وارد می‌شود در حالی که وارد کردن کالا از این استان به صرفه تر بوده و در زمان و هزینه صرفه‌جویی قابل ملاحظه ای به وجود خواهد آمد.

تبعیت از رهبری و استفاده از کالای ایرانی تنها راه عبور از دوران تحریم‌ها است

نادر قاضی‌پور با بیان اینکه مردم ایران بحران‌های سخت‌تر از وضعیت امروزی بازار ارز و سکه را پشت سر گذاشته‌اند، تاکید کرد: مردم ایران با تبعیت از فرامین رهبری و استفاده از کالای داخلی با موفقیت از این مقطع سخت اقتصادی عبور خواهند کرد چرا که مردم ایران نشان داده‌اند که در روزهای سخت با قدرت و موفقیت عمل می‌کنند.

۱۳۰ هزار واحد و ۲۴۱ اتحادیه صنفی در آذربایجان‌غربی وجود دارد

محمدصادق اسکندری در این مراسم با اشاره به نقش گسترده اصناف و بازاریان در جمهوری اسلامی افزود: اوج حمایت‌ها و فعالیت‌های اصناف در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله و در دوران بازسازی‌های پس از جنگ بود که اصناف مشارکت فعالی داشته و همراه نظام در همه بحران‌ها کنار مردم و رهبری حضور داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه۱۳۰ هزار واحد و ۲۴۱ اتحادیه صنفی در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۷ تا ۲۰ درصد تولید ناخالص کشور مربوط به اصناف است و بیشترین اشتغال پایدار در اقتصاد کشور مربوط به حوزه اصناف با ۳۰۰ هزار شاغل بوده و در بخش خدماتی بسیاری از کارگاه‌های فعال زیر ۵۰ نفر در حوزه اصناف فعالیت دارند.

در پایان این مراسم از اتحادیه‌های آرایشگران زنان، خدمات عمومی، نانوایان و قنادان ارومیه، زرگران و آرایشگران مردانه از سلماس، مشاوران املاک و خودرو از پیرانشهر، آرایشگران زنانه از سلماس، پارچه‌فروشان، خیاطان و بزازان از میاندوآب، گندم‌فروشان و خواربارفروشان نقده، خواربارفروشان بوکان، فرش‌فروشان تکاب، مصالح ساختمانی فروشان و جوشکاری سردشت، لوازم خانگی و الکترونیکی از شهرستان شوط، خواربارفروشان اشنویه، ابزار و یراق‌آلات و مصالح ساختمانی اشنویه به عنوان اتحادیه نمونه و ۱۶ کارآفرین نمونه اصناف تجلیل شدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات