سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هر چادر عشایر کارخانه پویا و توانمند تولیدی است که در آن انواع لبنیات و گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۱۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

هر چادر عشایری یک کارخانه پویا و توانمند تولیدی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، خلیل نیکشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: : صنعت دامداری در ییلاقات سبلان یکی از مهمترین برنامه‌های تولیدی و اقتصادی در استان به‌شمار می‌رود به همین دلیل اتخاذ تدابیر لازم برای حل مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش یکی از ضروریات اساسی به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: اقدامات لازم برای ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب و امن برای جابه‌جایی احشام بین ییلاقات و قشلاقات و تأمین آب آشامیدنی سالم برای این تولیدکنندگان و احشام آنان در دست اقدام است.

نیکشاد ادامه داد: افزایش خدمات بهداشتی و درمانی نیز یکی از اساسی‌ترین ضروریاتی بود که این قشر زحمتکش از مسئولین خواستار رسیدگی به آن هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تأکید کرد: تمامی سعی و اهتمام بهره‌برداران و مسئولین و دست‌اندرکاران استانی در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آنها استوار است باید عشایر و مسئولین دست در دست هم دهند تا از نعمت خداداد منابع طبیعی دامنه‌های سرسبز سبلان حفاظت کنند و آن را برای نسل های آینده به‌خوبی حفاظت و نگهداری کنند.

وی یادآور شد: اجرای پروژه عظیم اراضی پایاب سد خداآفرین در راستای توانمندسازی عشایر و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان در دشت زرخیر مغان در حال تکمیل است که با اجرای این پروژه عظیم ملی بیش از یک میلیون تن به میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد و قدم مؤثری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حاکمیت امنیت غذایی و اشتغال فراگیر خواهد بود.

ارسال نظرات