گرمای هوا بهانه ای است برای ترویج بی حیایی در جامعه با تبلیغ پوشش های نامتعارف که به موجب این امر، علاوه بر متزلزل شدن بنیان خانواده ها، دیوار اعتقادات دینی نیز ترک بر می دارد.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۶۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سست شدن بنیان اعتقادی افراد یک جامعه یکی از مهم ترین عوامل گسترش بی حجابی در جامعه است که ریشه این ناهنجاری را می توان در ضعف درک معاد و دستورات دینی دانست.

نشاط موقت در پدیده بی حجابی


با توجه به این مسئله که پدیده بی حجابی مخالفت آشکار با خدا و قرآن است، با کمی دقت به این نوع البسه می‌توان به خوبی دریافت که این پوشش ها با یک برنامه ریزی دقیق طراحی شده اند زیرا گرمای تابستان تنها در سال های اخیر اتفاق نیفتاده است، در صورتی که سال‌های پیش شاهد این معضل نبودیم و این در حالی است که پوشش‌های مناسب‌تر با جنس‌های زخیم‌تر، مدل‌های پوشیده و با رنگ‌های مناسب تر نظر هر بیننده ای را به خود جلب می‌کرد.


اما در حال حاضر با وجود مهارت طراحان خارجی و استقبال جوانان کم تجربه و عده ای تولید کننده سودجو شاهد بی بند و باری‌های بیشتری هستیم تا جایی که از لباس‌های پوشیده استقبال کم تری صورت می‌گیرد و این خود بهانه ای برای عدم تولید پوشش‌های رسمی، مگر در مواقع ناچاری شده است.


وجود یقه، آستین، زیپ، دکمه و جا دکمه از جمله عواملی هستند که زمان و دستمزد بیشتری را شامل می‌شوند. همین مسئله موجب می‌شود پس از هجمه فرهنگی دشمن، تولیدکنندگان داخلی با الگوبرداری از مدل‌های ماهواره ای ناخواسته وارد این میدان شده و خود موجب ترویج بی حجابی شوند.


دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت، با جنگ نرم به استقبال هموطنان می‌آید. از عواقب این تهاجم فرهنگی، سستی ایمان، بدبینی به نظام جمهوری اسلامی ایران، تزلزل بنیان خانواده‌ها و در نتیجه وقوع طلاق است و این دقیقاً همان هدفی است که مورد تعقیب دشمن است.


اگر از نظر روانشناسی افراد بدحجاب را مورد بررسی قرار دهیم به عوامل متعددی دست می یابیم که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:مواردی همچون جلب توجه، جذابیت، اعتماد به نفس، ظاهر با شخصیت، شاداب و بانشاط، کسب موقعیت های بهتر در زمینه های کاری یا اجتماعی دلیل این نوع پوشش های زننده است که از سوی این افراد مطرح می شود.


اما حقیقت آن جا است که با وجود تمام این تفکرات، شخصیت درونی این افراد تغییری نکرده و آن ها با نصب این ماسک پوچ تنها موجب تغییر در ظاهر خود شده اند و این شادابی موقتی بوده و اثرات منفی نگاه نامحرم و ناپاک بر جسم و روح آن ها باعث می شود تا در مدت زمان نه چندان دور نشاط واقعی خود را از دست بدهند.


وجود متن‌های نامتعارف که برازنده زنان مسلمان نیست، یکی دیگر از مواردی است که شعور آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد اما متاسفانه بی توجهی بانوان ایرانی به این معانی موجب می‌شود به سادگی این پوشش را انتخاب کنند.


پوشش نامناسب برخی بانوان ایرانی در کشورهای خارجی، علاوه بر دامن زدن به این بی حیایی، با خدشه دار کردن پیکره دین مبین اسلام موجبات شادی دشمن را فراهم کرده و موجب بد نامی یک کشور اسلامی در بین کشورهای منطقه می‌شود در حالی که با دقت به پوشش بانوان دیگر کشورهای مسلمان به ندرت شاهد این بی تقوایی هستیم.


در این میان غیرت مردان را نباید نادیده گرفت چرا که در صورت وجود این مقوله، هیچ مرد باغیرتی حاضر نیست اندام همسر یا دخترش را به سادگی در معرض دید و گاهی در دسترس چشمان نامحرمان قرار دهد.


آیا زمان آن نرسیده که به جای برخورد نامناسب با بی حجابی، تشویق بانوان پوشیده را سرلوحه قرار داده و در ترویج مقوله عفاف و حجاب بکوشیم؟


تشویق کودکان به حجاب از سن کم موجب می‌شود در آینده شاهد دخترانی باشیم که حجاب حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو قرار داده و این ممکن نیست مگر با آموزش صحیح فرهنگی.

 

 

مینا صدیقیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها