سرپرست حوزه علمیه القائم(عج) محلات:

توسعه کشورازبرکات انقلاب اسلامی / برخی به علم و توسعه کشور رنگ‌و‌بوی سیاسی می‌دهند

سرپرست حوزه علمیه القائم(عج) محلات گفت : برای تأسیس مؤسسه‌های علمی باید بیش از این‌ها تلاش کرد و تکاپو داشت اما متأستفانه برخی به علم و توسعه آن رنگ‌و‌بوی سیاسی می‌دهند و امیدواریم جامعه ما در توسعه مراکز علمی پیش برود و به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۰۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ حجت‌الاسلام سید‌رضا مقدسی، سرپرست حوزه علمیه القائم(عج) در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مدرسه المهدی(عج) در محلات گفت : یکی از مواردی که دشمن به واسطه آن از جمهوری اسلامی وحشت می‌کند، توسعه علمی است. مسأله توسعه علمی، مسأله‌ای نیست که دشمن بتواند با بمب، اسلحه و ابزار جنگی نابودش کند. حتی دانشمندی که در یک اتاق به یک کشف علمی می‌رسد به این توسعه کمک می‌کند.

وی افزود: توسعه نسبی کشور ما نسبت به دیگر کشور‌ها از برکت انقلاب و اسلام است ، اسلامی که خود علم است و طرفدار علم و هر کسی در زمینه توسعه علمی اگر وظیفه خودش را انجام دهد گام بزرگی برداشته است.

سرپرست حوزه علمیه القائم محلات تصریح کرد: هر عالمی ارزشمند نیست، عالمی ارزشمند است که در مسیر انبیاء حرکت کند و عالم شدن مقدماتی دارد؛ از همین دبستان‌ها و دبیرستان‌ها شروع می‌شود، شیخ عبدالکریم‌ها در همین مدارس تربیت شده‌اند؛ نجف می‌روند و می‌آیند و حوزه علمیه قم را تشکیل می‌دهند و شاگردانی تربیت می‌کنند امثال مرحوم آیت‌الله اراکی، مرحوم آیت‌الله گلپایگانی. یک پسر بچه‌ای از شهرستان‌های یزد به نجف می‌رود و سال‌های بعد مؤسس حوزه علمیه قم می‌شود.

وی در ادامه گفت: شیخ عبدالکریم ابتدا برای تأسیس حوزه به اراک می‌آید و بعد متوجه می‌شوند که اراک ظرفیت چنین حوزه‌ای را ندارد و آخر حوزه را در قم تأسیس می‌کند و امروز اسلام و معارفش از قم منتشر می‌شود، این‌ها برکات یک طلبه یزدی است و حوزه علمیه قم، این تحول جهانی دینی و معرفتی را ایجاد کرد. امام خمینی(ره) اگر یک روحانی اصولی قابل قبول و یک فیلسوف فقیه نبود، چگونه علماء در برابر او تمکین می‌کردند و امام انقلاب می‌کرد؟

حجت‌الاسلام مقدسی تشریح کرد: ممکن است دشمن بتواند برتری‌های نظامی، اقتصادی و تسلیحاتی پیدا کند اما هیچ‌گاه نمی‌تواند برتری علمی و انسانی بر کشور پیدا کند و برای تأسیس مؤسسه‌های علمی باید بیش از این‌ها تلاش کرد و تکاپو داشت اما متأستفانه برخی به علم و توسعه آن رنگ‌و‌بوی سیاسی می‌دهند و  امیدواریم جامعه ما در توسعه مراکز علمی پیش برود و به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شود.

وی در پایان افزود: دبیرستان المهدی(عج) بایستی با شرایط ساخته شود و بعد از تکمیل ساختمان افراد و مدیران متعهد و مسئول را در جهت شکوفایی استعداد‌ها به کار گرفته شوند. بنده از امام جمعه و نماینده مردم محلات و دلیجان می‌خواهم به این مسأله کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات