تکرار اشتباهی که دوبار دیگر تکرار شده بود

روابط عمومی ناحیه روح الله یزد اقدام به گفتگویی با یک کارشناس مسائل سیاسی با موضوع برجام نموده که به شرح ذیل است.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مهندس هادی گلزار شهری از کارشناسان مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج یزد گفت:چندی قبل اروپاییان یک بسته پیشنهادی آبکی برای ادامه برجام به ایران ارائه دادند. درجمعه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ هم، ایران و اروپا برای برجام، پس از خروج آمریکا از برجام، برای بار چندم، جلسه گذاشتند. لطفا با دقت به نتایج جلسه و همچنین اتفاقات این جلسه دقت کنید:
۱- نتیجه این جلسه مثل همیشه تعدادی وعده‌های روی کاغذ بود.
۲- پس از مذاکرات، وزیر خارجه آلمان گفت که اولا مسائل اقتصادی به این سادگی‌ها حل نمی‌شود، ثانیا اگر ایران بخواهد از برجام خارج شود پدرش را در می‌آوریم.
۳- خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا گفت که باید بیشتر مذاکره کنیم.
۴- آقای روحانی با خانم مرکل، صدر اعظم آلمان تماس گرفت و گفت: بسته پیشنهادی اروپا ارزشی ندارد. خانم مرکل گفت: هدف اروپا اینست که در برجام بمانیم!
۵- آقای روحانی با رییس جمهور فرانسه تماس گرفت و گفت: بسته پیشنهادی اروپا ارزشی ندارد. رییس جمهور فرانسه گفت: برجام بهترین روش برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان است!
۶- آقای ظریف گفت: به اروپا تا آبان ماه که تمام تحریم‌های آمریکا بر می‌گردد فرصت می‌دهیم تا حسن نیت خود را عملا ثابت کنند!
وی در ادامه گفت:اشتباه اول: سال ۱۳۸۲ که آقای روحانی دبیر شورای امنیت ملی در دولت اصلاحات بود اروپایی‌ها بسیار مشابه الان عمل کردند و پس از مدت‌ها وعده‌های روی کاغذ، زیر تمام تعهداتشان زدند
اشتباه دوم: بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ که آقای روحانی رییس جمهور بود در مذاکرات برجام، اروپایی‌ها مشابه الان رفتار کردند و از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ به هیچکدام از وعده هایشان عمل نکردند.
نکته: الان هم اروپایی‌ها از دو روش قبل استفاده می‌کنند. فقط آمریکا به جای روی صحنه، در پشت صحنه مذاکرات است.
سوال اول: به نظر شما با تحلیل گزاره‌های بالا، نتیجه اشتباه سوم چه خواهد شد؟
سوال دوم: چرا آقایان روحانی و ظریف، دست خود را در همان سوراخی می‌کنند که قبلا از آن سوراخ، دو دفعه، گزیده شده اند؟
سوال سوم: کدام گزینه صحیح است؟
الف) تا ۱۴۰۰ با روحانی ب) تا ۱۴۰۰ با ظریف ج) تا ۱۴۰۰ با عراقچی د) تا ۱۴۰۰ با تخت روانچی
ارسال نظرات