1925 زائر کردستانی به حج تمتع اعزام خواهند شد

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: در حج ابراهیمی امسال یک هزار و 925 نفر از استان کردستان به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۳۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال  اظهار داشت: موضوع حج فراتر از مسائل سیاسی است از این رو کشور ایران اسلامی تمام توان و تلاش خود را برای برپایی این واجب الهی به کار بسته است.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان تصریح کرد: حجاج کردستان از نظر میانگین سنی با میانگین سنی 65 سال نسبت به زائران کشور سن بالاتری دارند که این مسئله کار را برای کاروان‌ها کمی مشکل‌تر می‌کند.

وی با یادآوری اینکه امسال 85 هزار نفر از ایران اسلامی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، خاطرنشان کرد: یک هزار و 925 نفر از این تعداد از استان کردستان هستند.


ناظمی‌جلال با بیان اینکه در مجموع 14 کاروان از استان کردستان از طریق فرودگان همدان عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: تمام کاروان‌ها مدینه‌بعد هستند و این به دلیل علاقمندی خود حجاج استان به حضور در مدینه منوره بعد از انجام اعمال حج است.

وی با اشاره به سه ویژکی زائران کردستانی نسبت به حجاج سایر استان‌های کشور گفت: بالا بودن میانگین سنی، کم‌سفر بودن و کم ‌سوادی سه ویژگی زائران سرزمین وحی از استان کردستان است.

به گفته مدیرکل حج و زیارت استان کردستان، این سه خصیصه موجب شده کار کارگزاران حج استان بسیار سخت شود، اما با وجود همه اینها کارگزاران با علاقه تمام در خدمت حجاج هستند.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه بحث آموزش حجاج از دو ماه گذشته آغاز و اقدامات لازم در این راستا با برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده است، گفت: مقدمات مسائل فرودگاهی آماده و الان در حال صدور ویزا هستیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین کاروان جمهوری اسلامی 27 ماه جاری از طریق فرودگاه امام به سرزمین اعزام خواهند شد، گفت: 7 پزشک از استان کردستان برای خدمت به زائران اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات