کارشناس مذهبی و دینی:

دهه کرامت مظهر تجلی رحمت الهی به ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی، گفت: دهه کرامت تجلی رحمت الهی به ملت ایران است و گرامیداشت این ایام در بین شیعیان لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۴۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مذهبی و دینی در جمع  کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان، ضمن تبریک  به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ، بر لزوم  گرامیداشت این دهه در بین شیعیان تأکید کرد و گفت: بزرگترین و مهمترین رسالت ما در گرامیداشت دهه کرامت، فرهنگ سازی بر مبنای اصول اعتقادی و معنوی و توسعه سطح معرفتی مردم نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) است .

حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی با اشاره به برکات وجود مبارک حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) خاطر نشان کرد و گفت : اگر امروز حوزه های علمیه قم و مشهد چراغ علم و فقاهت را روشن کرده اند و اگر ایران اسلامی پرچم بیداری مسلمین و آزادیخواهان را در دست دارد، به برکت حضور این بزرگواران است.

ایشان خاطر نشان کردند : دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و پایانش باولادت امام رضا(علیه السلام) همراه می‌باشدهمچنین دهه کرامت یعنی به اندازه مهربانی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و رئوفی حضرت رضا(علیه السلام) ماهم مهربان و هم دل باشیم .

وی در ادامه به سخن امام صادق(علیه السلام) اشاره کرد که فرمودند: خدا را حرمى است و آن مكه است، امیرمؤمنان را حرمى است و آن كوفه است و ما اهل بیت را حرمى است وآن قم است. بزودى بانویى به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود كه هر كس به زیارتش بشتابد، بهشت بر او واجب مى گردد.

رضی در پایان تصریح کرد: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی  برای او آسـان کرده است.

وی گفت: دهه کرامـت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمـانی است و این گونه است که می‌توانند رهبـری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند. تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند.

 

ارسال نظرات