اولین جلسه هیئت اندیشه ورز جامعه عشایری کشور،با حضور نخبگان و مسئولین ، در سالن رضویه سازمان بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۵۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری، اولین جلسه هیئت اندیشه ورز جامعه عشایری کشور،با حضور نخبگان و مسئولین ، در سالن رضویه سازمان بسیج برگزار شد. در این نشست ابتدا سردار سیف مسئول سازمان بسیج عشایری کشور ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، گزارشی از مشکلات عمده عشایر کشور و بخش هایی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه داد و از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکلات شد و از آمادگی بسیج عشایر جهت همکاری لازم با تمامی دستگاهها جهت خدمت رسانی به جامعه عشایری کشور خبر داد.

سپس حجت الاسلام تقوی نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به لزوم شناخت عشایر گفت: باید عشایر را خوب بشناسیم تا بتوانیم آنها را تجزیه و تحلیل کنیم و متناسب با فرهنگ آنها برنامه یزی کنیم و فرهنگ آنها را حفظ کنیم و آنها را به هویتشان وصل کنیم.

وی با اشاره به فرهنگ غنی عشایر، افزود: لباس عشایر حرف دارد، سیاه چادرها و حتی ترانه هایی که می خوانند اینها همه فرهنگ آنهاست و باید این فرهنگ حفظ شود.

حجت الاسلام تقوی ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای حفظ استقلال عشایر گفت: عشایر در مسائل سیاسی مستقل هستند و برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که این استقلال حفظ شود.

در ادامه این برنامه سردار سپهر جانشین محترم سازمان بسیج، از لزوم تقویت ساختار بسیج عشایری و ایجاد بسیج جامعه عشایری و روستایی به دلیل هم پوشانی بسیار نزدیک این دو جامعه خبر داد و عرصه های مهم خدمت رسانی به جامعه عشایر را عرصه های فرهنگی، خدمت رسانی، دفاع و امنیت و آموزش دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات